جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 خرداد 1400     
همه آحاد شهروندان از مواهب شهر بهره مند می‌شوند

به گزارش تهرانی نیوز،شهردار تهران در تشریح گزارش تحویل و تحول مدیریت شهری گفت: این گزارش در چند محور تنظیم شده است که بر اساس تشکیلات معاونتی نیست و بیشتر بر اساس محور‌های عملکردی است.
 
پیروز حناچی، امروز، در جلسه علنی صحن شورای شهر تهران در تشریح گزارش تحویل و تحول گفت: بر اساس ماموریتی که از سوی شورای شهر به شهرداری تهران داده شده، گزارش تحویل و تحول ارایه می‌شود.
 
او ادامه داد: انضباط در ساخت و ساز، بهسازی کالبدی، عدالت توزیعی، ترافیک، مالیه شهرداری، ارتقا کارایی سازمان، مشارکت شهروندی، ایمنی و محیط زیست، حفاظت از میراث تاریخی و هوشمند سازی و شفافیت از محور‌های گزارش پیش رو است.
 
به گفته حناچی؛ این گزارش بر اساس اقدامات این دوره و شعار‌هایی است که به مردم داده شد.
 
شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه، این گزارش برای این است که ببینیم در شهر تهران از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ چه رخ داده و چه اقداماتی انجام شده و چقدر در جهت تحقق شعار‌ها رفتار کرده ایم، گفت: یکی از مگاپروژه‌های شهرداری در دوره جدید کاهش فروش تراکم و رویکرد عدالت محوری بود که همه آحاد شهروندان از مواهب شهر برخوردار شوند.
او بازنگری در طرح تفصیلی و کاهش طبقات در پهنه R, کاهش ۶۳ درصدی پروانه‌های ساختمانی مغایر با مقررات را از دیگر اقدامات این دوره در بخش ساخت و ساز عنوان کرد.
 
حناچی افزود: بخش عمده‌ای از پروانه‌های صادره که خارج از قاعده بوده مربوط به مجوز‌های دوره قبل بود و ناچار به اجرای آن‌ها بودیم. از سوی دیگر رشد بی رویه بلند مرتبه سازی که از دوره قبل آغاز شده بود مهار شد. البته شهرداری مخالف بلند مرتبه سازی نیست، اما باید بر اساس قاعده باشد.
شهردار تهران توضیح داد: در بخش توسعه شهری در چارچوب طرح جامع عمل شد و افزایش ۶۶ درصدی طرح‌های
 
موضعی و موضوعی در دستور کار قرار گرفت. همچنین طرح‌های مصوب هم ۲،۵ برابر افزایش داشت که این هم از نتایج این دوره است، مانند طرح‌هایی درباره رود دره‌های کن، فرحزاد، جنوب میدان شوش و جوانمرد قصاب.
 
حناچی یکی از نگرانی‌های دولت و شهرداری را موضوع رشد جمعیت پذیری تهران عنوان کرد و افزود: در دوره جدید مهار روند روش جمعیت پذیری را داشتیم به این معنا که با کاهش صدور پروانه ظرفیت ایجاد جمعیت را متناسب با خدمات فراهم می‌کنیم. موضوعی که در دوره قبل رشد جمعیت پذیری مسئله‌ای برایش نبوده است، اما ما اعتقاد داریم در حوزه حاکمیتی هم مسئولیت داریم.
 
او با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار هکتار از اراضی ریزدانه شهری در دوره ۹۶ تا ۹۹ تعیین تکلیف شد، گفت: بازآفرینی شهری و توسعه فضا‌های عمومی، ۶ طرح بازآفرینی به مساحت بیش از ۲۳۱ هکتار، اجرای سه طرح بهسازی محیطی به مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ هزار متر مربع و طراحی و اجرای بیش از ۸۴ هکتار میدان گاه شهری در این راستا انجام شد.
 
شهردار تهران گفت: همچنین ۱۲۲ هزار متر مربع فضای کارگاهی در مرکز شهر در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ در جهت مناسب کردن فضای شهر برای شهروندان، جمع‌آوری شد.
 
حناچی طرح‌هایی مانند کارخانه سیمان ری به مساحت ۹ هکتار، احداث ساختمان بلدیه، پروژه نیایش، میدانگاه امام خمینی، پلازای هفت تیر، خیالستان زندگی، باغ راه حضرت فاطمه زهرا و میدانگاه امیرکبیر را در حوزه بازآفزینی شهری عنوان کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: