جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 فروردين 1394     
شهرداری از توان عمرانی بالایی برخوردار است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ورود شهرداری تهران به روند ساخت و تکمیل مصلی تهران را به فال نیک گرفت و گفت: جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه ایجاب می‌کند که سازه مصلی به نمادی برای تهران که‌ ام القرای جهان اسلام و کشورهای اسلامی است بدل شود.

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص القای روح معماری ایرانی - اسلامی به ساخت و سازهای پایتخت به ویژه سازه‌های دینی افزود: مصلی تهران این قابلیت را دارد که با در نظر گرفتن معماری اصیل ایرانی _ اسلامی، در سطح بین المللی معرفی و به عنوان مرکز بزرگ دینی شناسایی شود.

وی با یادآوری اینکه عملکرد شهردار تهران در سال‌های اخیر نشان داده که در زمینه عمرانی از توان بالایی برخوردار است، تصریح کرد: اینکه شهردار تهران به محض قبول مسئولیت تکمیل سازه مصلی، یکی از معاونان خبره خود خود را مامور ساخت و تکمیل این پروژه کرده است، خود موکد آن است که در آینده نزدیک این مجموعه پذیرای نمازگزاران پایتخت خواهد بود. 

حجت الاسلام ناصحی زمان تکمیل پروژه مصلی را با توجه به گفته‌های شهردار تهران سه سال تخمین زد و گفت: شورا خواستار آن است که این پروژه در کمترین زمان ممکن با بالا‌ترین امکانات به بهره برداری برسد. چراکه مکان فعلی نمازگزاران شهر تهران از امکانات لازم و کافی برخوردار نیست. 

این نماینده مردم در شورای چهارم شهر تهران، با ابراز نارضایتی از فضای کنونی مصلی که تغییر کاربری به سمت برگزاری نمایشگاه‌هایی از جمله کتاب و مطبوعات داده است، یادآور شد: درست است که برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در این مکان قابل تقدیر است، اما نباید فراموش کنیم که مصلی تهران مکان مقدسی است که برای پذیرایی از مومنان نمازگزار تعیین شده است و چندان زیبنده تهران نیست که در این مکان، نمایشگاه‌های جانبی برگزار شود. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با یادآوری اینکه مصلی تهران در اراضی عباس آباد واقع شده و فی ذاته از امکانات خوب ایاب و ذهاب، همچون خطوط مترو و اتوبوس، برخوردار است، از شهردار تهران خواست در حین تکمیل این پروژه، تمامی دسترسی‌های شهری را آماده و این مکان مقدس را به بهترین امکانات روز، مجهز سازد.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: