جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 ارديبهشت 1393     
دستاوردهای مطالعات، علمی، پژوهشی و همایش‌‌ها باید موجب بهره‌وری بیشتر فعالیت های مدیریت شهری شود

به گزارش شهرداری نیوز، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید فعالیت هایی که در سطح شهر انجام می شود، پشتوانه علمی، پژوهشی داشته باشد و در ادامه آن نیز به مبادله تجربیات و انتقال از گذشته تا به امروز پرداخت.

سردار طلایی با بیان این مطلب افزود: بهتر است بعد از همایش شوراها و مدیریت محلی که در تاریخ 20 اردبیهشت 93 توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ر یزی شهر تهران در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود،  تمهیداتی در نظر گرفته شود تا  دستاوردهای این همایش به صورت کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید سازو کاری در نظر گرفته شود تا بعد از برگزاری هر نشست تخصصی که در حوزه مدیریت محلی می باشد را جمع بندی کرده و تبدیل به آیین نامه نماییم. این بدان معناست که کار مطالعات، علمی، پژوهشی و همایش ‌ها  باید در افزایش بهره‌وری فعالیت های مدیریت شهری موثر باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:  مدیریت اجرایی باید در کاربردی کردن مطالعات گام های موثری بردارد  تا در این میان بتوان از آنها در جهت بهتر شدن مدیریت شهری بهره گرفت.

طلایی گفت: شوراها به هر میزان توانمند تر، علمی تر، کارآمد تر و تخصصی تر باشند بخشی از فرآیند افزایش کارآمدی را خواهند داشت. شوراها به صورت مقتدر، توانا و کارآمد می‌توانند پشتوانه خوبی برای مدیریت شهری باشد.

وی در ادامه به بیانات امام در شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود:  از دیدگاه ایشان شوراها جزء برنامه‌های اسلام هستند: «این جزء برنامه های اسلام است و بنای ما هم بر همین هست. نه تنها شما، هرجا، در هر استانی، در هرجایی که هست، همانطوری که از اول قانون هم همین معنا بوده است، باید شوراها ولایتی باشد. »

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر این اعتقاد است که به فراموشی سپردن نقش  نظام مطلوب شورایی در حاکمیت، آسیب جدی برای جامعه خواهد بود. شکل گیری نظام شورایی مطلوب، فقط در بستر مدیریت کارآمد زایش و متحول می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: