جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 بهمن 1399     
رابط شورایاری منطقه ۲۰ تهران:
شهرری باید شهرداری و فرماندهی انتظامی مستقل داشته باشد

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،رابط شورایاری منطقه ۲۰ تهران کارخانه سیمان ری و مشکلات محیط زیستی را ابر مشکل منطقه ۲۰ تهران خواند.

 اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصت و هفتمین جلسه علنی این شورا شنونده گزارش شورایاری منطقه ۲۰ تهران بودند.

امان الهی درچه ای، رابط شورایاری منطقه ۲۰ تهران در ارائه این گزارش با اشاره به اینکه منطقه ۲۰ دارای ۷ ناحیه و ۲۰ محله است و ۴۴۷ هزارنفر را با احتساب حریم در مساحت ۲۰۰ کیلومترمربع جای داده است، افزود: منطقه ۲۰(شهرری)جنوبی ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و سابقه و قدمت ۶۰۰۰ ساله شهرری و وجود اماکن و عناصر با ارزش تاریخی و همچنین زوار حرم حضرت عبدالعظیم  (ع) ویژگی های بسیار بارز و خاص تاریخی- مذهبی به این منطقه بخشیده و آن را نسبت به سایر مناطق تهران مجزا و متفاوت ساخته است.

وی افزود: وجود بقعه حضرت عبدالعظیم حسنی از ویژگی ها و شاخصه های این منطقه است این محدوده که دارای فرمانداری ویژه است باید در حوزه مدیریت شهری نیز مجزا باشد و شهرداری مستقل داشته باشد از سوی دیگر درحال حاضر شهرری با سرکلانتری اداره می شود و می طلبد همانند فرمانداری ویژه ، فرماندهی انتظامی مستقل نیز داشته باشیم. در حقیقت بعضی ازمحلات این منطقه از نظر وسعت و جمعیت با بعضی از مناطق تهران برابری می کند.

وی با اشاره به وجود پهنه های گردشگری تاریخی، گردشگری مذهبی، پهنه صنعتی شمال و حریم در سطح ری گفت: در منطقه چالش های مهمی همچون گسل های فعال، عدم توزیع متوازن جمعیت، تداخل مدیریتی حریم تهران و شهرستان ری، عبور خطوط فشار قوی برق از بافت مسکونی، اسکان غیررسمی و اسیب های اجتماعی و مشکلات ناشی از نابسامانی بافت صنعتی شمال منطقه و آلایندگی منطقه به دلیل وجود صنایع و کاهش ارزش فضا وجود دارد اما ابرمشکل منطقه را می توان مشکل محیط زیست و آلایندگی صنعتی ناشی از وجود کارخانه سیمان ری در این منطقه دانست.

وی ادامه داد: روزانه صدها هزار تردد به این منطقه و شهر ری انجام می‌شود چراکه اماکن مقدس و بهشت زهرا در این منطقه وجود دارد و این منطقه دارای چند ایستگاه مترو است که از کمیسیون عمران شورای شهر درخواست داریم اعتبارات لازم برای راه‌اندازی چهار ایستگاه دیگر را تامین کنند.

شورایار منطقه در بخش دیگری از صحبت های خود و در تشریح مشکلات موجود در منطقه به معضلات محله شیخ صدوق اشاره کرد و افزود: طولانی شدن فعالیت های عمرانی فرهنگسرا در این منطقه مشکلاتی را برای محدوده و برج طغرل ایجاد کرده است از سوی دیگر احداث پارک زکریای رازی در محله اقدسیه نیز با تجمع اراذل و اوباش مشکلات و معضلاتی را فراهم کرده است.

امان الهی همچنین به مشکلات بین شورایاری و مدیریت شهری این منطقه اشاره کرد و مدعی شد که شهرداری منطقه ۲۰ بنده را تهدید کرده که به شورای شهر نامه نزنم و همچنین در تماس با منزل پدری بنده، موجبات ناراحتی آنان را فراهم کردند حال از محسن هاشمی فرزند آیت الله هاشمی می‌خواهم درباره این مشکل در زمان باقی مانده از شورا چاره‌ای بیاندیشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: