جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 اسفند 1393     
شهردار تهران به دنبال شفاف سازی و جلوگیری از تالی فاسد است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،در جریان جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران لایحه ضرایب پیشنهادی K   برای کاربردهای تجاری و اداری مناطق 22 گانه مورد بررسی قرار گرفت.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در ارایه گزارش مربوط به این لایحه، گفت: از نگرانی های تمامی اعضای شورا در دو دوره تعرفه تغییر کاربری اداری و تجاری در بورس ها و راسته های تجاری است.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورا قرار بوده ظریب k برابر 16A  باشد  تا یک نسخه برای کل مناطق و راسته های تجاری تهران بگیریم اما این کارشناسی نبوده است.

به گفته سالاری در برخی موارد شاهد بودیم افراد برای تغییر کاربری سود زیادی می بردند، این در حالی است که رقم کمی برای شهر پرداخت می کردند. بعضا در شورای گذشته از شهردار تهران سوال می شود و ایشان می گوید فلان منطقه و میدان که می توانیم 10 میلیون تومان برای تغییر کاربری بگیریم، 2 میلیون تومان دریافت می کنیم.

وی یادآور شد: کمیسیون شهرسازی و معماری این موضوع را سامان مند کرد و این نظر شخص شهردار تهران و شهرداران مناطق بود.

سالای تاکید کرد: اینکه شهردار تهران و مناطق می خواهند این فضا شفاف شود و تالی فاسد ایجاد نشود جای تشکر دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در جلسه گذشته ظریب  k  برابر با 40  A  تصویب شد، اما پس از برگزاری جلسات کارشناسی این کار را نهایی کردیم و بر این اساس مناطق 22 گانه و حتی راسته های آن ها با یکدیگر متفاوت هستند. از یک طرف فضای ساخت و ساز راکد است اگر بیشتر از مبلغی تصویب شود درآمد شهرداری کاهش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم این کار کاملا کارشناسی و مبتنی بر واقعیتی است که هم کار شهرداری قفل نمی شود، هم از افرادی که باید مبلغی برای تغییر کاربری پرداخت کنند، این رقم اخذ می شود.

در ادامه احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این لایحه، گفت: بحث بود که مبنای متوسط را 40 بگذاریم و کار کارشناسی انجام دهیم. الان درباره کلیت این کار موافق هستیم اما این اعداد و ارقام باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: ما باید فرصت دهیم بررسی عمیق تری انجام دهیم با دقت بیشتری اجازه دهیم دوستان عمل کنند.

دنیا مالی عنوان داشت: الان اگر این را اعلام کنیم رکود بازار مسکن بیشتر می شود. نباید این اتهام را متوجه خودمان کنیم که شورای شهر تهران باعث رکود مسکن شده است.

همچنین رضا تقی پور، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد تا در راستای توسعه اشتغال و حمایت از جمع های کوچک ضرایب اداری کاهش پیدا کند.

همچنین مرتضی طلایی نیز تاکید کرد:  پیشنهاد دارم کمیسیون تلفیقی تشکیل شود و باقی مانده ضرایب تکمیل شود تا چیزی ارایه دهیم که برای یک دهه بتوانیم روی آن استناد کنیم.

در ادامه معصومه آباد نیز پیشنهاد کرد کمیسیون توافقات در مناطق حذف شده و کار بر اساس این جداول K  وT و A  انجام شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: