جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 16 ارديبهشت 1393     
قدردانی از تهیه مجموعه مقررات شهری

به گزارش شهرداری نیوز، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدام انجام شده از سوی مرکز مطالعات شهرداری تهران گفت : تهیه مجموعه مقررات شهری جای تشکر دارد و باید موارد منسوخ شده شناسایی و ازقانون حذف شود.

محمد حقانی در شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ، نسبت به تغییر کاربری زمینی در محدوده اتوبان آیت الله کاشانی با شرق و شمال شرق منطقه 5تذکری ارایه داد که براساس آن کمیسیون ماده 5 بر خلاف اختیاراتش اقدام به تغییر پهنه داده است و این در حالی است که تغییر پهنه برعهده شورای عالی شهرسازی و معماری است .

حقانی با اشاره به همکاری شهرداری منطقه 5 در خصوص بررسی این موضوع گفت : به نظر می رسد ساخت و سازها در برخی مناطق تصویب شده است .

علی صابری عضو دیگر شورای شهر تهران نیز از همکاری دکتر صابونچی و دکتر نگاهداری در مراکز مطالعات شهرداری تهران قدردانی کرد و گفت: تهیه مجموعه مقررات شهری جای تشکر دارد و باید موارد منسوخ شده شناسایی و ازقانون حذف شود.

الهه راستگو عضو هیات رییسه شورای شهر تهران نیز با تبریک روز جهانی ماما به جامعه ماماهای ایران و خانم دکتر آباد گفت: ماماها 9 ماه حمایت عاطفی را از مادران در دوران بارداری به انجام می رسانند و امیدواریم مسائل صنفی و خدماتی آنها در حوزه سلامت تامین شود و زمینه های لازم از سوی وزیر محترم بهداشت درمان فراهم آید .

همچنین در ادامه جلسه مسجد جامعی اعلام کرد که مجموعه تنقیه قوانین در اواخر سال گذشته در همایش برج میلاد ارایه شده است .

براساس این گزارش اقبال شاکری عضو دیگر شورای شهر تهران به ساخت آلاچیق و باغ بدون برنامه و راهبرد فرهنگی در منطقه جنت آباد و سیمین بولیوارهشدار داد و گفت: ساخت و سازها شبانه و غیرقانونی است و با وجود اقدامات و تلاش های شهرداری باز هم اقدامات بدون مجوز خاطیان ادامه دارد و باید برای این حاشیه ها فکری شود .

احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران هم با بیان اینکه تهران 600 هکتار فضای مشجر بالای 5 هزار مترمربع دارد،تاکید کرد: 220 هکتار از این میزان که حدود 1.4 فضای مشجر تهران می شود در منطقه کن قرار دارد و رودخانه کن پراب ترین رودخانه ایران است که این ویژگی ها نشان می دهد باید طرح جامعی برای حفظ باغات کن ارایه شود .

وی گفت : اگر گنج قارون هم وجود داشته باشد باید راهی برای حفظ آن پیدا کرد . اما این در حالی است که اکنون زمین بایر ارزش بیشتری از زمین مشجر دارد و همین باعث شده صاحبان باغ ها به فکر خشک کردن درختان و ساخت و ساز باشند.

الهه راستگو نیز در ادامه از شورایاری منطقه 3 که در معرفی مشکلات و ارایه راهکارها با شورا همکاری کرده بود، تشکر کرد .

اسماعیل دوستی نیز با تذکری خواهان حضور معاونان شهرداری تهران برای پاسخ به تذکرات و جلسات صحن علنی شورای شهر شد و در این رابطه گفت : اگر مدیریت شهری در جلسه نباشد تا پاسخ تذکرات اعضای شورا را بدهد مظلوم واقع می شود .

وی گفت : ما در شهرسوال کنیم و آنها کتبی جواب می دهند اما جامعه پاسخ کتبی را نمی بینند و برای اینکه حقی از شهرداری ضایع نشود باید معاونان شهردار در جلسه علنی حضور داشته باشند تا حقی ضایع نشود .

در ادامه جلسه رییس شورایاری منطقه 3 محله زرگنده درباره مشکلات این منطقه گزارشی را ارایه داد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: