جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 آبان 1399     
راه اندازی گشت‌های مشترک تاکسیرانی با پلیس راهور

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز،مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از راه اندازی گشت‌های مشترک تاکسیرانی با پلیس راهور به منظور نظارت بر استفاده شهروندان از ماسک در تاکسی‌ها خبر داد.

علیرضا قنادان گفت: تعداد این گشت‌ها در مرحله اول ۱۵ واحد بوده است که با توجه به بازخورد مثبت تصمیم به توسعه و افزایش آن داریم. در برنامه ریزی ماموریت این واحد‌های عملیاتی به صورت روزانه نقاط مهم و حیاتی برای تردد تاکسی‌ها شناسایی می‌شود و کار‌های لازم در مورد استفاده نکردن از ماسک صورت می‌گیرد.
 
وی با اشاره به برگزاری جلسه هفته جاری برای مدیران شهرداری و ستاد مقابله با کرونا شهرداری تهران افزود: تشدید ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها در دستور کار قرار گرفته است و در حال حاضر بر اساس گزارش‌های هفتگی نماینده‌های وزارت بهداشت، ناوگان تاکسیرانی به لحاظ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین وضعیت را در بین همه انواع حمل‌ونقل عمومی پایتخت به خود اختصاص داده است.
 
قنادان درباره موضوع استفاده مسافران و رانندگان تاکسی از ماسک، گفت: موضوع لزوم رعایت استفاده از ماسک هفته پیش در برنامه مشترکی با فرماندهی پلیس تهران بزرگ و رئیس پلیس راهور تهران مورد تایید گرفت.
 
وی افزود:‌ موضوع اعمال قانون رانندگان تاکسی در صورت استفاده نکردن از ماسک توسط راننده و مسافران به پلیس واگذار شده و بر اساس گزارش‌های پلیس اعمال قانون طی یکی دو هفته گذشته به صورت جریمه انجام نگرفته و بیشتر به صورت تذکر و ارشادی بوده است.
 
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: اما اخیراً کد جریمه برای استفاده نکردن از ماسک به طور رسمی ابلاغ شده است که جزئیات برنامه پلیس برای عملیات ثبت جرایم و اعمال قانون باید از سوی پلیس اعلام شود.
 
قنادان بیان داشت: با توجه به محدودیت‌هایی که با وجود تلاش‌های مداوم همکاران ما در ساعات اوج سفر در حمل و نقل عمومی هست شهروندانی که احساس می‌کنند در مترو و یا اتوبوس به علت شلوغ بودن امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیست بهتر است از تاکسی‌های پایتخت به ویژه تاکسی‌های خطی که وضعیت بهتری دارند و ظرفیت‌شان خالی است بهره‌مند شوند.
 
وی ادامه داد: توزیع ماسک و اقلام بهداشتی به رانندگان تاکسی در پایتخت در حال انجام است و رانندگان می‌توانند جهت دریافت این اقلام به دفاتر تاکسیرانی مناطق مختلف تهران مراجعه کنند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: