جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 مهر 1399     
طرح بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز وارد مرحله اجرایی می‌شود

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز،مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران: با امضای تفاهم نامه‌ای با شرکت راه‌آهن، بزرگ مقیاس‌ترین فرصت بازآفرینی پایتخت سرانجام وارد مرحله نهایی شد.

کاوه حاجی علی اکبری گفت: در مرحله نخست، ۵۰ میلیارد تومان از ۱۸۰ میلیارد تومانی که شهرداری تعهد کرده بود، به مجری طرح تونل پرداخت شد و در مقابل آن، از حدود ۲۷ هکتار زمینی که وجود داشت ۹ هکتار در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت.
 
قرار است همین هفته زمین مورد نظر به‌طور رسمی به شهرداری تحویل داده شود. از سوی دیگر با توجه به اینکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران هم پیمانکار طرح را انتخاب کرده است، این آمادگی وجود دارد که بلافاصله عملیات اجرایی آن شروع شود.
 
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: با توجه به اینکه طرح شارباغ یا همان فضای فوقانی راه‌آهن تهران- تبریز در عرصه‌ای با وسعت ۵۰ هکتار اجرا می‌شود، این طرح باید در چند مرحله به اجرا درآید. در مرحله نخست ۴ نقطه شامل ۲ نقطه در منطقه ۱۷ و ۲ نقطه در منطقه ۱۸ شهرداری به‌عنوان نقاط اولویت اول انتخاب شده‌اند که هر یک از آن‌ها حدود ۲۵۰ متر طول دارند و در مجموع این ۴ نقطه یک کیلومتر از ۹ کیلومتر طول مسیر را شامل می‌شود.
 
حاجی علی اکبری افزود: این ۴ نقطه در واقع مفاصل اصلی طرح است و به عنوان مرحله نخست اجرا درنظر گرفته شده و عملیات اجرایی ساخت طرح قرار است از همین نقاط کلید بخورد. در گام دوم مسیر‌هایی که ۴ نقطه را به هم وصل می‌کند به مساحت حدود ۶ هکتار به‌عنوان مرحله دوم در برنامه قرار می‌گیرد و به‌تدریج بقیه مراحل اجرایی خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: