جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 تير 1399     
لایحه دو فوریتی شهردار برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، شهردار تهران لایحه دوفوریتی مربوط به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را به صحن شورا ارائه کرد.

پیروز حناچی شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر لایحه‌ای دو فوریتی به صحن شورا آورد.
 
وی گفت: ۶۰ درصد اتوبوس‌ها فرسوده هستند و برنامه داریم امسال نوسازی اتوبوس‌ها کلید بخورد.
 
حناچی افزود: با کارخانه‌های داخلی توافقاتی انجام دادیم، اما این توافقات از حدود اختیارات ما بالاتر است و باید مجوز شورای شهر را می‌گرفتیم.
 
شهردار تهران ادامه داد: براساس این لایحه دو فوریتی از شما می‌خواهیم که اجازه بدهید تا بتوانیم توافقات را به نتیجه برسانیم.
 
وی گفت: برای این مهم حدود هزار و پانصد میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که با این لایحه می‌توانیم به آن برسیم.
حناچی همچنین از ایجاد خط بی آر تی در مسیر اتوبان همت خبر داد و گفت: مطالعات این کار انجام گرفته است.
وی افزود: این خط از اتوبان زین الدین آغاز شده است و تا میدان صنعت ادامه خواهد یافت و از آنجا به منطقه ۲۲ کشیده می‌شود.
 
 خیز شهرداری تهران برای خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس
 
پس از اعطای لایحه دو فوریتی افزایش اختیارات مالی شهردار، اعضای شورا به بیان نظرات خود پرداختند و رسولی به عنوان موافق گفت: ما به دو فوریت این لایحه رای می‌دهیم، اما سه سال است که اتوبوسرانی می‌خواهد اساسنامه خود را به صحن شورا بیاورد و دیگر امسال باید این اتفاق رخ بدهد.
 
بهاره آروین نیز با طرح سوالی گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در اولویت کاری مدیریت شهری ست، اما این ۱۵۰۰ میلیارد تومان را چگونه تامین می‌کنید؟
 
الهام فخاری نیز در مخالفت با این دو فوریت افزود: اهمیت طرح دو فوریتی مشخص است و از جلسه قبل گویا بنا بر این بوده که این لایحه به صورت دو فوریت بیاید، اما چرا معاونین شهردار در مورد اهمیت این دو فوریت با شورا صحبت نکردند و تعامل یکطرفه امکان پذیر نیست.
 
محمود میرلوحی نیز با بیان این که مسئله تامین اتوبوس تهران بسیار مهم است گفت: ۱۰ سال است که متاسفانه هیچ اتوبوسی به پایتخت تزریق نشده و سن اتوبوس‌ها به ۱۳ سال رسیده است.
 
وی با بیان این که قرار بود براساس برنامه توسعه ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس وارد تهران شود، اما نشد افزود: کاش در زمانی که ارز ۴۲۰۰ داشتند اتوبوس وارد می‌کردند.
 
محسن هاشمی در دفاع از این لایحه دو فوریتی اظهار کرد: مدتهاست که می‌خواهیم حمل و نقل را تقویت کنیم، اما تحریم‌ها و خرید خارجی به یکباره مشکلاتی را ایجاد کرد.
 
وی با بیان این که در حالی با مشکل اتوبوس مواجه بودیم که به یکباره ایران خودرو اعلام کرد که امکان تولید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس دارد گفت: علاوه بر شهرداری تهران، مابقی شهرداری‌ها نیز خواستار خرید بودند و به اصطلاح مشتری پای این ۱۲۰ اتوبوس وجود دارد و اگر تعلل کنیم این مسئله هم از دست می‌رود.
 
هاشمی با بیان این که مسئله قیمت ارز این روز‌ها بسیار مهم است و اهمیت این لایحه دو فوریتی را چهار فوریتی می‌کند افزود: زمانی که شهرداری وارد مذاکره با ایران خودرو شد قیمت ارز ۱۸ هزار تومان بود، اما امروز قیمت ارز به نزدیک ۲۲ هزار تومان رسیده و کاسب کاران می‌دانند که باید این گونه خرید‌ها را روی هوا بزنند لذا باید امروز هم به عنوان مجمع اتوبوسرانی تصمیم بگیریم و به آن‌ها اجازه دهیم که قرارداد اتوبوس‌ها را ببندند و هم به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر تهران باید سقف معاملات شهردار را افزایش دهیم.
 
وی ادامه داد: بهتر است تعلل نکنیم چرا که امروز خوشحال بودم که حناچی مدام تماس گرفته و این موضوع را پیگیری می‌کرد و حالا که جسارت و سرعت عمل را در شهرداری می‌بینیم و امیدوارانه کار را شروع کردند بهتر است با سوالات و تذکراتمان جلویشان را نگیریم تا دلسرد نشوند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: