جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 5 تير 1399     
وضعیت آب و هوا
افزایش دما در برخی مناطق

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،کارشناس هواشناسی با پیش بینی افزایش دما در برخی از نقاط کشور گفت: امروز در نیمه شمالی کشور هوا گرم‌تر خواهد شد.

محمد اصغری گفت: در شرق کشور نیز حاکمیت کامل باد‌های ۱۲۰ روزه را پیش رو داریم که در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان با شدت وزش باد باید منتظر گرد و خاک در هنگام شب و پیش از ظهر باشیم که منجر به کاهش کیفیت هوا و دید کم می‌شود.
 
وی گفت: همچنین وزش باد در جنوب کشور باعث مواج شدن آب‌های خلیج فارس به ویژه در اطراف جزایر کیش و لاوان می‌شود و ارتفاع موج به دو متر نیز می‌رسد.
 
کارشناس هواشناسی افزود: وزش باد در بوشهر، ایلام، خوزستان، اصفهان، جنوب تهران، جنوب سمنان، مرکزی، قم و حتی البرز قابل توجه خواهد بود و می‌تواند در برخی مناطق منجر به خیزش گرد و خاک شود.
 
اصغری گفت: البته از امشب با حاکم شدن جریان‌های شمالی با خنکی هوا در باند شمالی کشور مواجه خواهیم شد که این کاهش دما می‌تواند تا ۱۲ درجه نیز باشد.
 
وی ادامه داد: بنابراین آذربایجان غربی، شرقی، گیلان و حتی مازندران اولین بارش‌ها را از امشب دشت خواهند کرد و این شرایط با شدت و ضعف تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.
 
کارشناس هواشناسی افزود: آب‌های دریای خزر نیز مواجه خواهد بود و ارتفاع موج در این مناطق نیز قابل توجه خواهد بود.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: