جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1399     
شورای شهر تصويب کرد
کلیات طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،کلیات طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب‌های ناشی ازشیوع ویروس کرونا در شهر تهران به تصویب شورای شهر رسید.

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در تشریح طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در شهر تهران، گفت: طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در شهر تهران، پیش از ارائه لایحه بسته محرک اقتصادی از سوی شهرداری تهران تقدیم شورا شد و با عنایت به همپوشانی بخش‌هایی از طرح با لایحه ارسالی شهرداری، شورا ابتدا لایحه شهرداری را تصویب کرد.
 
او افزود: امروز این طرح با بازنگری به طرح «حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب‌های ناشی ازشیوع ویروس کرونا» تغییر نام پیدا کرد و در دستور کار شورا قرار دارد.
 
فراهانی با بیان اینکه تاکید لایحه شهرداری بر بازار ساختمان و بازار پول بود، اما تاکید این طرح بر بازار سرمایه و ایجاد ظرفیت برای جهش تولید و رونق کسب و کار‌ها پس از پایان دوره فراگیری کرونا قرار گرفته است، اضافه کرد: در این طرح بر ظرفیت‌های عرضه سهام شرکت شهروند در بورس، عرضه سهام موسسه همشهری در بورس، استفاده از ظرفیت شرکت سهامی عام، استفاده از ظرفیت صندوق سرمایه گذاری ETF، استفاده از ظرفیت صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری بر پایه قوانین بازار سرمایه و ظرفیت‌های بورس تاکید شده است.
 
او ادامه داد: همچنین در حوزه حمایت از کسب و کار‌ها و پیمانکاران شهرداری فراهم کردن امکان فعالیت کسب و کار‌ها تا ساعت ۲ بامداد با هماهنگی مراجع ذیصلاح، پیش بینی تخفیف برای تبلیغات صنفی صنوف و مشاغل در صورت پرداخت نقدی بدهی‌ها و... از دیگر اقدامات پیش بینی شده در این طرح است.
 
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه البته برای درک اثرات کرونا بر تامین مالی شهرداری تهران، کتاب «پاندمی کرونا و تامین مالی شهرداری تهران» را در این ایام تهیه کردم که خوشبختانه هم زمان با رسیدگی این طرح مراحل چاپ آن به پایان رسید، گفت: این کتاب در دسترس شما همکاران قرار دارد و امیدوارم با رای شما به کلیات و مواد این طرح شاهد گام برداشتن در مسیر مولدسازی دارایی‌های شهرداری و تسهیل جهش تولید با فراهم کردن زمینه‌های فعالیت کسب و کار‌های خرد در دوران پایان فراگیری کرونا باشیم.
 
طرح «تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در شهر تهران» با ۱۴ رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: