جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 13 اسفند 1398     
شورای شهر رای مثبت داد
افزایش 25 درصدی کرایه حمل و نقل عمومی

 به گزارش پارلمان شهری تهرانی نیوز، اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده شهر تهران به افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال آینده رأی مثبت دادند.

در دویست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران اعضای شورای شهر بررسی تبصره ۲۶ لایحه بودجه شهرداری تهران در سال ٩٩ در خصوص بهای خدمات شهرداری را در دستور کار قرار دادند.
 
حسن رسولی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان ایتکه پیش از این بهای خدمات شهرداری تهران به صورت یک لایحه جداگانه به شورای شهر می‌آمد، گفت: اما در برنامه سوم شهر تهران و همچنین آیین‌نامه‌ای که در صحن شورا به تصویب رسید مقرر شد که لوایح خدماتی شهرداری به صورت جداگانه به شورا نیاید و شهرداری موظف شد در قالب لایحه بودجه و در قالب یک تبصره، بهای خدمات را به صحن شورا بیاورد که این فرایند به تصویب رسید و بررسی بهای خدمات در لایحه بودجه به تصویب اعضا رسیده و ایراد شکلی ندارد.
 
در ادامه محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل  شورای شهر تهران درباره تصمیم این کمیسیون در مورد بهای خدمات حمل و نقل توضیح داد: کارشناسان کمیسیون حمل و نقل پس از بررسی‌های تخصصی به این نتیجه رسیدند که حدود ۲۵ درصد افزایش بهای خدمات در حوزه حمل و نقل داشته باشیم.
 
او با بیان اینکه بر این اساس بلیت ۱۲۰۰ تومانی مترو داخل شهر مصوب سال ۹۸ به ۱۵۰۰ تومان در سال ۹۹ می‌رسد، گفت: در این حوزه شاهد افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ بلیت هستیم.همچنین بلیت تک سفره مترو حومه به تهران ۲۰۰ تومان افزایش می‌یابد.
 
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: بر همین اساس بلیت ۱۲۰۰ تومانی سال ۹۸ به ۱۷۰۰ تومان در سال ۹۹ تغییر می‌کند.
 
او با اشاره به اینکه بلیت تک سفره هشتگرد که ۶۰ کیلومتر است پنج هزار تومان تعیین شده است، افزود: بلیت مترو فرودگاه امام خمینی (ره) به دلیل کم بودن تعداد مسافرانش همان ۹۰۰۰ تومان باقی می‌ماند.
 
علیخانی با بیان اینکه افزایش ۲۵ درصدی برای نرخ اتوبوس و مینی‌بوس نیز در نظر گرفته شده است،‌ عنوان کرد: بر همین اساس نرخ اتوبوس و مینی‌بوس نیز ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.کرایه انواع تاکسی و سرویس مدرسه نیز تا سقف ۲۵ درصد افزایش می‌یابد و در این قسمت کلمه( تا سقف ) را مد نظر قرار دادیم تا در حین اجرا برای تعیین کرایه خطوط مختلف دست‌شان باز باشد.
 
در ادامه بهاره آروین، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه  انتقاد کرد و گفت: در قانون آمده که شهرداری‌ها می‌توانند افزایش نرخ‌شان براساس تورم اعلامی از سوی دستگاه‌های مسئول باشد و اینکه ما یک عددی را ثابت انتخاب کنیم درست نیست. 
 
او با بیان اینکه شاید سال آینده قیمت‌ها افزایش یابد و این قیمت‌های جدید صرف نکند و اگر بر اساس نرخ تورم، نرخ را تعیین کنیم، بهتر است، گفت: من پیش از این در مورد وضعیت ناایمنی متروی هشتگرد به شهردار تذکر دادم و او هم در پاسخ به من نوشت که مسئولیت سفر با مترو هشتگرد را شهرداری تهران قبول نکرده و اعلام کرد که نشان به آن نشانی که نرخ بلیت‌اش را ما مشخص نکردیم.
 
آروین ادامه داد: حالا جالب است که شورای شهر می‌خواهد برای یک خط ناایمن نرخ بلیت تعیین کند و ما غیرمستقیم مسئولیت‌اش را قبول کردیم و اگر هر اتفاقی در این خط بیفتد مسئولیت‌اش با ما است که بلیت‌اش را گرفتیم.
 
در ادامه علیخانی در واکنش به اظهارات آروین گفت: سال قبل ما براساس نرخ تورم، نرخ کرایه حمل و نقل عمومی را تعیین کردیم و دیدید که رفت و برگشت لایحه زیاد شد و در کار اجرایی به مشکل برخوردیم و نهایتا دولت و فرمانداری سقف ۲۵ درصد را تعیین کردند و ما هم برای عدم برخورد با مشکل این عدد را تعیین کردیم.
 
محسن هاشمی در ادامه در واکنش به اظهارات بهاره آروین توضیح داد: مشکل مترو هشتگرد در حال رفع شدن است و سینگنالینگ آن درست خواهد شد.اعضای شورای شهر تهران به گزارش کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در خصوص افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه انواع وسایل حمل و نقل عمومی برای سال آینده رأی موافق دادند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: