به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ضمن اشاره به راهکارهای کاهش تصادفات جادهای بر لزوم آموزش رانندگان و برخورداری خودروها از شاخصهای حرکتی برای تردد در جادهها تاکید کرد.
سیدابوالفضل موسوی بیوکی در خصوص راهکارهای کاهش تصادفات جادهای اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت جادهها، تبدیل مسیرهای پرترافیک به آزادراه و اتوبان همچنین شناسایی نقاط حادثهخیز در جادههای بین شهری و رفع آن مجموعه اقدامات سختافزاری است که میتواند به کاهش تصادفات جادهای منجر شود.
وی افزود: نصب علائم راهنمایی و رانندگی و علائم هشداردهنده بخش دیگری از اقداماتی است که در کاهش تصادفات جادهای موثر است.
نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: نظارت بر تردد از طریق حضور مستمر پلیس و نصب دوربینهای کنترل سرعت و دیدهبانی جزو دسته سوم از ابزارها هستند که در این خصوص یاریرسان است.
موسوی بیوکی در خصوص اقدامات نرمافزاری نظیر آموزش رانندگان گفت: کنترل پلیس نسبت به دریافت معاینه فنی و وضعیت ایمنی خودروهایی که در جادهها تردد میکنند نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه خودروهای در حال تردد نیز میبایست شاخصهای حرکتی لازم را برای تردد در شهرها و جادهها دارا باشند، اذعان داشت: مجموعه عوامل نیروی انسانی، نظارتی، سختافزاری و نرمافزاری میتوانند باعث کاهش تصادفات جادهای شوند.
نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش راهنمایی رانندگی در کمیسیون عمران مجلس در خصوص خودروهایی که بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص دادهاند، خاطرنشان کرد: به دلیل غیرمسافرتی بودن و فقدان شاخصهای ایمنی در این نوع از خودروها به ویژه برای طی مسیرهای طولانی و بینشهری و همچنین عدم آموزش کافی رانندگان برای کنترل این نوع از وسایل نقلیه در جادهها پیشنهاد جلوگیری از تردد این خودروها را با مسئولان راهنمایی رانندگی مطرح کردیم که عملا پلیس قادر به اعمال این محدودیتها نبود.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در آموزشها، کنترلها و نظارتها میبایست رعایت این موارد در دستور کار قرار گیرد.