جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 اسفند 1393     
انتخابات شورایاری ها بزرگترین انتخابات کشور است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس هیات نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شورایاری ها اعلام کرد: از نظر تعداد کاندیداها، انتخابات شورایاری های تهران بالغ بر 13هزار نفر شرکت کننده دارد که این تعداد حتی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی که تنها 8 هزار نفر بوده  نیز بیشتر می باشد.

محمد سالاری با بیان اینکه در آستانه برگزاری یکی از بزرگترین انتخابات کشور هستیم، درباره انتخابات شورایاری ها اظهار کرد: همزمان با کلانشهر تهران انتخابات 354محله را که حوزه انتخاباتی مستقل هستند برگزار می کنیم. در واقع اگر این انتخابات را با سایر انتخابات های رسمی کشور مقایسه کنیم، بدین معنا است که شهر تهران به مثابه کشور است و مناطق 22 گانه به مثابه استان ها می باشند. ضمن اینکه هر 15 محله در هر منطقه به مثابه یک شهرستان است. از این رو می توان آن را جزو یکی از بزرگترین انتخابات کشور برشمرد.

سالاری افزود: تفاوت این انتخابات با انتخابات های گذشته شورایاری ها این است که در این دوره انتخابات، شورای شهر تهران ورود جدی پیدا کرده است و اساسنامه آن را مورد بازبینی جدی قرار داده است. چرا که شورایاری ها در اصل دارای جایگاه بالایی در فرآیندهای تصمیم گیری و تصمیم سازی های مدیریت شهری بوده و تاثیر گذار هستند. این توجه شورا سبب شد ورود مجلس و حتی دولت را به حوزه شورایاری ها شاهد باشیم .

رئیس هیات نظارت بر چهارمین دوره از انتخابات شورایاری ها تصریح کرد: شورای شهر به موجب بند 7 ماده 701 قانون، شورا این انتخابات را برگزار می کند. همین موضوع این شائبه را بوجود آورده بود که مشکلات امنیتی وجود داشته باشد و یا راهبری چنین انتخاباتی و حتی پیشگیری از بروز هر گونه اتفاق می طلبید که شوراهای تامین حضور داشته و وزارت کشور از این انتخابات حمایت کند که خوشبختانه ورود دولت سبب شد وزارت کشور همکاری لازم را به عمل آورد . 

سالاری خاطرنشان کرد: برای نخستین بار هیات نظارت مستقل بر انتخابات شورایاری ها شکل گرفته است که با پیگیری نظارت در سه سطح محله ای ، منطقه ای و ستادی قرار است در روزهای آتی حداقل 4 هزار ناظر بی طرف را برای نظارت بی طرفانه و سالم بر انتخابات داشته باشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: