جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 اسفند 1393     
تاثیرگذاری مرکز اقدامات فعالیت های دینی شهرداری در پایتخت بر کسی پوشیده نیست

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،همایش علمی کاربردی ائمه جماعات شهرداری تهران امروز و طی مراسمی با حضور گسترده علما و روحانیون ، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران و رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری پایتخت در مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه انشاالله این همایش نیز همانند همایش های سال های گذشته موجب بهره وری علمی ، معنوی و تجربی بسیار در زمینه تبلیغ و بیان مبانی اسلامی خواهد بود، گفت: بنده خودم را کماکان عضوی از مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران می دانم و صراحتا اعلام می کنم که در حال حاضر تاثیرگذاری این مرکز در پایتخت بر هیچ کس پوشیده نیست .

وی افزود: شان ، منزلت و مقام عالم در تاریخ اسلام آن گونه که از احادیث و روایات برداشت می شود، در پیشگاه ذات اقدس الهی بسیار والا و بالاست .

حجت الاسلام و المسملیمن ناصحی با بیان اینکه خداوند متعال تنها برای هدایت و ارشاد بندگان خود 124 هزار پیامبر مبعوث نمود، تصریح کرد: بعداز پیامبران الهی نیز 12 امام معصوم ماموریت هدایت بشر را بر عهده گرفتند .

وی خاطرنشان کرد : بعداز غیبت امام زمان (عج) نیز بار سنگین هدایت و رهبری امت اسلامی جهان و تشیع برعهده مراجع عظام، علمای اسلام و روحانیت معظم که خود را خدمتگزار دین می دانند، گذارده شد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نقش روحانیت در حقیقت به گونه نقش معصومین در زمینه ارشاد و هدایت جامعه بشری است، گفت: راهنمایی مردم برای سبک زندگی صحیح بر مبنای آموزه های اسلامی کار ساده ای نیست.

حجت الاسلام و المسلمین ناصحی افزود: اگر خداوند متعال می خواست انسان را بدون زحمت هدایت کند یقیقنا کار دشوار و سختی برای ذات الهی نبود اما باید توجه داشت که هدایت اختیاری است و فرد نیز باید سهمی در هدایت خود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان توفیق پیداکند که یک فر د را هدایت کند، گویا جامعه ای را هدایت کرده است، تصریح کرد: این نشان دهنده اجر و پاداش هدایت کننده است که بسیار والاست .

حجت الاسلام و المسلمین ناصحی خاطرنشان کرد: در مسیر هدایت سختی ها، مشکلات و دشواری های بسیاری وجود دارد که باید آنها را تحمل کرد. حضرت نوح پیامبر در طول 950 سال هدایت بندگان تنها توانستند 80 نفر را هدایت کنند.

وی تاکید کرد: زمینه هدایت باید در افراد وجود داشته باشد برخی از روح ها  و روان ها قابلیت هدایت ندارند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای پایتخت با بیان اینکه امروز هم ما مشکلات بسیاری در مسیر هدایت می بینیم گفت: نباید مشکلات ما را در این مسیر خسته کند. امروز خدمتی که مبلغان به اسلام عزیز می کنند بسیار ارزشمند است.

وی در پایان با اشاره به حمایت های جدی و تاثیرگذار مدیریت شهری شهرداری تهران بخصوص شهردار پایتخت از فعالیت های دینی افزود: بنده به صراحت اعلام می کنم در حال حاضر مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران سرآمد تمامی فعالیت های تبلیغی در پایتخت است .

انصاریان:روحانیون در مسیر هدایت شریرترین مردم را به بهترین انسان ها تبدیل می کنند

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان با بیان اینکه در راه ترویج دین هیچ ملاحظه ای نداریم و از هیچ کس خوفی نباید داشته باشیم، گفت: ستمگران انبیای ما را به شهادت رساندند زیرا آن عزیزان جدای از تبلیغ نبودند.

وی با بیان اینکه روحانیون باید به دنبال مردم بروند و نباید صبر بکنند که مردم به آنان مراجعه کنند، افزود: اگر این گونه شود آن وقت می شود محله ای ، منطقه ای ، شهری ، کشوری ، دنیایی را تکان داد همان گونه که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) دنیایی را متحول کرد .

شیخ حسین انصاریان تاکیدکرد: یک روحانی می تواند در مسیر هدایت شریرترین مردم را به بهترین و عزیزترین انسان ها تبدیل کند .

وی با بیان اینکه تنها خود خدا می تواند مزد و پاداش دین را بپردازد، تصریح کرد: ائمه نیز در راه تبلیغ و هدایت جامعه فقط رضای خدا را مدنظر قرار دارند.

در پایان نیز حجت الاسلام صادق زاده مشاور شهردار تهران و رییس مرکز فعالیت های دینی پایتخت ضمن عرض خیرمقدم به ائمه جماعات در بیانی کوتاه گفت: امیدواریم به برکت این حضور در جوار بارگاه امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) روحانیون بتوانند رسالت اصلی خود را نسبت به هدایت جامعه و پرسنل شهرداری تهران انجام دهند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: