جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 اسفند 1393     
اعلام همکاری و حمایت سمن ها از اجرای کمپین آسمان آبی زمین پاک

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران طرح کمپین آسمان آبی -زمین پاک را طرحی هوشمندانه خواند و گفت: این طرح می تواند شهروندان تهرانی را از یکی از مهمترین معضلات شهری یعنی ترافیک که به نوعی به آن عادت کرده اند، برهاند.

الهه راستگو با پرداختن به اینکه طرح آسمان آبی زمین پاک به چه میزانی می تواند در تهران موثر واقع شده و با شرایط فعلی جامعه ما موفق عمل کند، افزود: اصولا کمپین ها قالب های مناسبی هستند که می توانند مردم را در یک موضوع خاص به مشارکت بطلبند.

وی با بیان اینکه این کمپین طرحی هوشمندانه است، تصریح کرد: رانندگی در بین خطوط و احترام به خط سفید؛ عبور و مرور ناصحیح اتومبیل ها و رفتارهای غلط ترافیکی که از مهمترین دلایل بروز ترافیک و به تبع آن آلودگی هواست، را رفع می کند.

رییس ستاد ساماندهی فعالیت های سازمان های مردم نهاد شهر تهران با بیان اینکه اگر کمپین آسمان آبی زمین پاک همین طور که ایده ای بسیار خوبی داشته بتواند اجرای قوی و مستمری نیز داشته باشد، خاطر نشان کرد: در این زمینه می توان شاهد یک اتفاق مثبت در زمینه فرهنگ ترافیک شهر تهران و نیز تفکیک پسماند بود چراکه نوع اجرا و مداومت در اجرا یکی از مهمترین شاخصه های مهم در مورد مقبولیت قرار گرفتن یک کمپین می باشد.

راستگو با اشاره به اینکه مداومت در اجرا و ایجاد یک پیوست منطقی از موضوع این کمپین در سطح شهر تهران می تواند کنجکاوی شهروندان را به خود برانگیزد و ذهن آن ها را درگیر کند، گفت: با اجرای این طرح مردم کم کم عادت های صحیح رفتاری را جایگزین عادت های غلط رفتاری گذشته می کند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه یکی از مهمترین راه هایی که می توان شهروندان را به مشارکت طلبید این است که آن ها در معرض اطلاعات صحیح قرار داد و نقش آن هارا در شکل گیری شهر مطلوب به کرات یادآور شد، ادامه داد: این مطالبه در تغییر رفتار را باید در بین آن ها ایجاد کرد و اینجاست که هم خود شهروندان مجری این طرح می شوند وهم خودشان ناظر اجرای طرح می گردند.

راستگو درباره کمک شورای شهر تهران در راستای کمپین مذکور گفت: شورای شهر تهران سالهاست که با تصویب بودجه های فرهنگی اجتماعی و تصویب مصوبات مربوط به این حوزه و مطالبه این مهم از مدیریت اجرایی شهر حمایت مادی و معنوی خود را از این گونه اقدامات نشان داده است.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای شهر همچنین ادامه داد: البته لازم به ذکر است که شورای شهر با داشتن ستاد ساماندهی سازمان های مردم نهاد و ستاد هماهنگی شورایاری خود به صورت مستقیم با فعالان مردمی در ارتباط است، اگر این چنین کمپین هایی راه فراگیر شدن را از طریق این فعالان مردمی در این دو ستاد پی بگیرد، می توان به این امیدوار بود که در بطن جامعه بیشتر رسوخ کرده تا اهداف کمپین به یک رفتار شهروندی تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان های مردم نهاد به عنوان گروه های مردمی رسمی می توانند نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا کنند، افزود: همانطور که در این طرح نقشی برای تک تک مردم دیده شده است، باید نقشی هم برای سازمان ها مردم نهاد دید و آن ها را در اشاعه این کمپین و اجرای آن دخیل دید.

راستگو در خصوص فعالیت سمن ها در اجرای طرح های شهری اذعان کرد: سمن ها تا به حال اثبات کرده اند که می توانند در اموری از این دست موثر واقع شوند. مهم این است که در این طرح و سناریوهای اجرایی آن نقشی برای سمن ها دیده شده باشد . البته من به عنوان نماینده ستاد ساماندهی سازمان های مردم نهاد شهر تهران آمادگی کامل خود را برای همکاری با این طرح و فعال نمودن سمن های عضو این ستاد در این راستا اعلام می دارم.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: