جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 اسفند 1393     
17میلیارد تومان برای کمک به ساماندهی رانندگان تاکسی درنظر گرفته شد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران به منظور تصویب تبصره های لایحه بودجه سال 94 شهرداری تهران، تبصره 22 بودجه به منظور تهاتر مطالبات سازمان های دولتی، نهاد ها و نیروهای مسلح و همچنین تملک املاک و مستغلات در طرح های مصوب که قابلیت تهاتر در ملک آن ها وجود دارد و نیزتبصره 25 لایحه بودجه مربوط به در نظر گرفتن مبلغ 16 میلیارد تومانی برای کمک به ساماندهی رانندگان تاکسی مورد تصویب قرار گرفت.

در جریان بررسی این تبصره رحمت الله حافظی اعتقاد داشت که تصویب این تبصره به معنای عمل کردن در خارج از سقف بودجه خواهد بود اما علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این اعتراض، ابراز داشت: اتفاقا شورا باید از این تبصره حمایت کند. این موارد فرصتی برای شهر است چرا که اگر این تبصره نبود موضوع پادگان قلعه مرغی، جی، خیابان پیروزی و ... اتفاق نمی افتاد.

در نهایت مقرر شد در بند اول و بند ب این تبصره تهاتر املاک در طرح های مصوب صورت گرفته و در هر دو بند « برابر قوانین و مقررات» اضافه شود.

همچنین بر اساس تبصره 24 لایحه بودجه شورای اسلامی شهر تهران، کارمزد هر یک از سازمان های و شرکت ها در قبال اجرای پروژه های عمرانی نباید بیش از 3 درصد اعتبارات مربوطه در سقف تعیین شده مندرج در موافقتنامه باشد که این تبصره نیز مورد تصویب قرار گرفت.

پندار، مدیر کل برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی در جریان تصویب این تبصره، ابراز داشت:   تمامی سازمان ها و شرکت های شهرداری مشمول کارگزاری نمی شوند؛ مثلا سه درصد سازمان عمرانی مناطق یک میلیارد و 220 می شود اما حقوقی که پرداخت می کند بیش از این عدد است.

وی تاکید کرد: ما در این تبصره ما به التفاوت را به اندازه ای که حقوق و مزایا کفاف دهد در نظر می گیریم و پرداخت می کنیم اما درباره آن هایی که این سه درصد برای حقوق و مزایای آن ها کفایت می کند، کمک نخواهیم کرد.

در ادامه بررسی تبصره های لایحه بودجه سال 94 شهرداری تهران، تبصره 25 لایحه بودجه مربوط به در نظر گرفتن مبلغ 16 میلیارد تومانی برای کمک به ساماندهی رانندگان تاکسی مورد تصویب قرار گرفت.

علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران طی توضیحاتی در جریان تصویب این تبصره گفت: پیشنهاد شهرداری برای کمک به ساماندهی رانندگان تاکسی  17 میلیارد تومان بود اما سال گذشته این رقم 10 میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: در نهایت پنج ردیف اعطای وام قرض الحسنه، اعطای وام جهت خودروهای فرسوده، پرداخت کمک هزینه انجام معاینه فنی، تامین پوشش بیمه تکمیلی و کمک جهت اخذ دفترچه خدمات درمانی صرفا برای رانندگان بالای 50 سال را در این تبصره در نظر گرفتیم و قرار شد این رقم تنها در این پنج آیتم هزینه شود.

در ادامه جلسه موضوع نصب دستگاه کال سنتر در تاکسی مطرح شد که ابوالفضل قناعتی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این باره ابراز داشت:  قرار است دستگاه کال سنتر را بخش خصوصی وارد کند و بخش خصوصی وارد این کار شده است. به همین جهت آن موضوع را از این تبصره حذف کردیم.

غلامرضا انصاری نیز پیشنهاد داد 10 درصد از اعتبارات سر جمع سازمان فرهنگی و هنری زده شده و برای وام بازسازی ناوگان خودرو و تاکسی در نظر گرفته شود که این پیشنهاد رد شد.

همچنین محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی ابراز داشت: با توجه به همین تبصره در بودجه 93، دو بند درباره پوشش بیمه تکمیلی و دفترچه خدمات درمانی افراد تحت تکلف  رانندگان تاکسی وجود داشته است که این دو حذف شده و زندگی رانندگان تاکسی و خانواده آن ها به هم می ریزد.

وی گفت: پیشنهاد می کنم افراد تحت تلکف رانندگان تاکسی بالای 50 سال به پوشش بیمه تکمیلی و دفترچه خدمات درمانی اضافه شوند.

 

 علیرضا دبیر در پاسخ به این پیشنهاد، ابراز داشت: تحت پوشش قرار دادن افراد تحت تکلف حداقل 20 میلیارد تومان پول نیاز دارد اما به دلیل اینکه ردیف تعیین شده در این تبصره پائین است، امکان اجرای آن وجود ندارد.

همچنین اسماعیل دوستی پیشنهاد داد در اعطای وام قرض الحسنه به رانندگان تاکسی، ثبت شود اعطای وام به استثنای رانندگانی که در کمیته انتضباطی محکوم می شوند و مطابق آئین نامه انضباطی باشد که این پیشنهاد نیز به تصویب رسید.

علاوه بر این در جریان بررسی این تصبره درباره موضوع بیمه رانندگان تاکسی مقرر شد کمک به تامین پوشش بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی و افراد تحت تکفل تا سقف بودجه در نظر گرفته شده صورت گیرد.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: