جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 اسفند 1393     
نفس اجرای قانون از سوی شهرداری ارزشمند است

به گزارش پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس اصل مهم قانون گرایی که اساس اداره هر شهر و کشور را تشکیل می دهد، اجرای مستمر قانون امری ضروری است. از همین رو، به عقیده من اقدام شهرداری تهران در راستای اجرای 40 حکم قضایی در منطقه سنگان ارزنده و قابل تقدیر است.

علی صابری اظهار کرد: درعلم حقوق اصل مهمی وجود دارد که می گوید قانون بد از بی قانونی بهتر است و اجرای دقیق مصوبات قانونی می تواند به اداره بهتر ومنظم تر شهر کمک کند.

وی با بیان اینکه ویژگی مهم قانون داشتن ضمانت اجرا است، بیان کرد: نقش پررنگ قانون در اداره شهر و اجرای احکام قضایی از سوی شهرداری و تمامی نهادهای اجرایی کشور می تواند به تدریج به کاهش تخلفات در ساخت و ساز شهری بینجامد.

عضو حقوقدان شورای شهر افزود: ممکن است بعد از این اقدام شهرداری برخی با عینک بدبینی، برخورد شهرداری و اجرای قانون را به ضرر عده ای از ساکنان منطقه سنگان توصیف کنند، اما به عنوان یک حقوقدان بر این باورم فردی که قانون را زیر پا می گذارد و به شکل غیر قانونی ساخت و ساز می کند، درمرحله اول خود را متضرر می سازد. تحت این شرایط برخورد شهرداری نه تنها ضروری است بلکه می تواند از آسیب های احتمالی آتی جلوگیری کند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم استمرار اجرای احکام قضایی از سوی شهرداری تهران گفت: اجرایی شدن احکام دادگاه و ورود مجدانه شهرداری به این موضوع در میان مدت می تواند میزان تخلفات را به حد معقولی برساند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: