به گزارش شهرداری نیوز، يك عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: متأسفانه در دولتهاي گذشته عملاً هيچ گونه توجهي به توسعه فرهنگ ترافيك و همچنين توسعه ناوگان حمل و نقل شهري صورت نگرفت.
دكتر جواد هروي افزود: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل عمومي از شرايط مناسبي در شهرهاي كشور برخوردار نیست و بايد در جهت توسعه و بهسازي آن حركت جدي کرد.
هروي: بين نياز جامعه و كشش حمل و نقل عمومي هماهنگی وجود ندارد
وي با بيان اين كه از نظر كارشناسان، هیچ گونه هماهنگی ای بين نيازهای موجود در اقشار مختلف جامعه و كشش حمل و نقل عمومي به منظور پاسخ-گویی به این نیازها وجود ندارد، اظهار كرد: ناوگان حمل و نقل عمومي در شهرهاي كشور متناسب با افزايش جمعيت و نيازمندی هاي مسافران، رشد نيافته است.
دكتر هروي با اشاره به آغاز اجراي فاز دوم طرح هدفمندي يارانهها، تصريح كرد: قسمتي از اعتبارات اخذ شده از محل اجراي اين طرح باید صرف توسعه حمل و نقل عمومي به خصوص در كلان شهرهای کشور شود.
نماينده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس با تأكيد بر اين كه مديريت جهادي در بحث حمل و نقل عمومي بايد به صورت جدي دنبال شود، اضافه كرد: دولت بايد با عزم جدي، برنامهريزي های سنجيدهاي را در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي در شهرهاي كشور در دستور كار خود قرار دهد.
حسيني صدر: خودروهاي مناسب حمل و نقل عمومي طراحي و توليد شود
از سوي ديگر، يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: اگر ميخواهيم با كاهش مصرف بنزين و گازوییل كاری كنيم تا سرمايههاي كشور از بين نرود و همچنین به كاهش آلودگي هوای شهرها كمك شود، بايد نسبت به توسعه و تقويت ناوگان حمل و نقل عمومي اهتمام ويژهاي داشته باشيم.
مؤيد حسيني صدر وظيفه خودروسازان داخلي در طراحي و توليد خودروهاي مناسب به منظور استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومي را مورد تأكيد قرار داد و خاطرنشان كرد: خودروسازان مي توانند از طریق توليد خودروهاي ون كه با 12 نفر ظرفيت، قابليت جابه جايي سريع مسافران را دارند، به توسعه حمل و نقل عمومي كمك كنند.