جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 بهمن 1393     
اولویت بودجه سال 94 پرداخت بدهی های شهرداری است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تمام تلاش اعضای شورای شهر در این نکته است که با برنامه ریزی دقیق به گونه ای بودجه ریزی نمایند که شاهد اضافه شدن متمم به بودجه سال 94 نباشیم.

پرویز سروری اظهار داشت: از مدتی پیش تلاش زیادی انجام داده ایم تا مدلی از بودجه عملیاتی شهرداری را به نمایش بگذاریم، البته نمی توان کاملا این مساله را مدنظر قرار داد که بودجه امسال کاملا عملیاتی باشد، بلکه می توان گفت این موضوع آغازی است بر یک حرکت.

سروری در ادامه افزود: مهمترین موضوعی که در بودجه سال آینده شهرداری مدنظر است این است که شورای شهر تلاش کرده است تا با شرایط موجود از جمله  وضعیت درآمدهای شهرداری تهران و همچنین وجود مقتضیاتی که هست، به امر بودجه ریزی بپردازیم. 

سروری با بیان اینکه شخصا معتقد به کاهش بودجه شهرداری تهران طی سال آینده بوده ام، خاطرنشان کرد: باوجود این امر و پس از بحث و تبادل نظرهای مختلف صورت گرفته شورای شهر رقم 17200میلیارد تومان را مصوب کرد.

 وی تصریح نمود: با بودجه مصوب شده در حال حاضر تلاش داریم تا در جاهایی که امکان کاهش بودجه وجود دارد، این موضوع را لحاظ نماییم. 

عضو شورای شهر تهران با بیان این که در برخی از موارد می توان از هزینه های صورت گرفته سابق جلوگیری کرد و یا حداقل آن ها را کاهش داد، گفت: نهایت سعی ما بر این است تا اقداماتی انجام دهیم که شهرداری تهران با کمتر کردن هزینه ها و از بین بردن ریخت و پاش ها، فرصت های جدیدی را برای شهر ایجاد نماییم.

وی این نکته را نیز مورد تاکید قرار داد که تلاش شورای شهر این است که با اقدامات تبیینی خود، به گونه ای مدیریت کند که شهرداری تهران بتواند از منابع خود به بهترین نحو استفاده کند.

سروری به ذکر تفاوت های موجود بین بودجه سال جاری و سال آینده شهرداری تهران اشاره کرد و اظهار داشت: اولا تلاش زیادی صورت گرفته است که بودجه سال آینده با برشی از برنامه پنج ساله شهرداری انجام شود، به طوری که سعی ما بر این است تا دست کم یک پنجم از راه برنامه پنج ساله را در سال 94 تحقق بخشیم.

وی تفاوت دیگر بودجه سال 94 را رشد 600 درصدی در ارتباط با بدهی های شهرداری دانست و تصریح کرد: پیمانکاران شهرداری می توانند شاهد این خبر خوش باشند که در سال آینده با اولویت دادن به بحث بدهی های شهرداری، طلب خود را دریافت نمایند، علاوه بر این قرار است شهرداری بدهی های خود به بانک ها را نیز پرداخت کند تا شاهد انباشت بیش از حد این امر نباشد.

از نظر سروری، تلاش شهرداری این است که در سال آینده کل بدهی های داخلی و خارجی خود را پرداخت نماید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به اینکه در سال آتی شاهد افزایش 14 درصدی حقوق و دستمزدها هستیم و  طبعا باید در این بخش شاهد 14 درصد افزایش باشیم در حالی که این امر صورت نگرفته است، باید برنامه های انقباضی را در دستور کار قرار دهیم.

وی ویژگی دیگر بودجه سال 94 را توجه بیشتر و جدی تر به بحث حمل و نقل عمومی دانست و تاکید کرد که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است این بخش در اولویت برنامه ها قرار گیرد. 

سروری در پایان این نکته را مورد تاکید قرار داد که تمام تلاش اعضای شورای شهر در این نکته است که با برنامه ریزی دقیق به گونه ای بودجه ریزی نمایند که شاهد اضافه شدن متمم به بودجه سال 94 نباشیم. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: