جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 بهمن 1393     
اختصاص 50 درصد از بودجه خدمات شهری به مدیریت پسماند در سال 94

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: موضوع مدیریت پسماند شهر تهران امروزه به یکی از دغدغه های اصلی مدیران شهری و شورا تبدیل شده است و از این رو، قرار است تا حدود 50 درصد از بودجه سال 94 شهرداری درحوزه خدمات شهری به موضوع مدیریت پسماند اختصاص پیدا کند.

ابوالفضل قناعتی عنوان کرد: آمار و ارقام نشان می دهد که روزانه حدود 8 هزار تن زباله در تهران تولید می شود. این میزان زباله در سنوات گذشته با ماشین های مخصوص و با طی کردن 60 کیلومتر به کهریزک منتقل شده و در آن منطقه تخلیه می شد.

وی افزود: حمل زباله و تخلیه آن در کهریزک علاوه بر مشکلات زیست محیطی به تدریج مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد و به دغدغه ای برای کلانشهر تهران تبدیل شد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به راه اندازی نخستین نیروگاه زباله سوز کشور در تهران تصریح کرد: با رشد صنعت و فناوری های جدید، شورای شهر و شهرداری تهران مترصد آن شدند تا سیستمی راه اندازی شود که بتواند حداقل ضایعات زیست محیطی را به وجود آورد. بر همین اساس، تلاش کردیم تا بسترهای لازم برای راه اندازی نخستین نیروگاه زباله سوز کشور را فراهم کنیم تا علاوه بر سوزاندن زباله، بخشی از زباله به انرژی تبدیل شود.

قناعتی با تاکید بر حمایت های شورای شهر تهران در راستای ساخت نخستین نیروگاه زباله سوز در منطقه کهریزک گفت: شورای شهر با اختیاری که به شهردار تهران داد این امکان را ایجاد کرد تا شهرداری با مشارکت بخش خصوصی به موضوع مدیریت پسماند ورود پیدا کند. در واقع، شهرداری تهران با مجوز شورای شهر 60 درصد از هزینه احداث نیروگاه را پرداخت کرده است و مابقی آن نیز با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شد.

وی افزود: با توجه به تولید روزانه حدود 8 هزار تن زباله در تهران، احداث نیروگاهی با ظرفیت روزانه 200 تن زباله کفاف شهر را نمی دهد و ضروری است تا در کنار نیروگاه موجود، عملیات احداث چندین نیروگاه زباله سوز در تهران آغاز شود. البته، این مسئله نیازمند اعتبار بالایی است و ما باید بخش خصوصی را به مشارکت در این حوزه تشویق کنیم. 

قناعتی با اشاره به راهکارهای تشویق بخش خصوصی در ساخت نیروگاه های زباله سوز گفت: خرید برق با قیمت مناسب و واگذاری زمین به بخش خصوصی با مجوز شورای شهر و شهرداری تهران از جمله راه هایی است که می تواند به مشارکت بخش خصوصی در حوزه مدیریت پسماند کمک کند. 

به گفته عضو شورای شهر تهران ضروری است تا با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست بسترهای مناسب برای احداث کارخانه های زباله سوز در داخل شهر فراهم شود تا هزینه های انتقال زباله به شکل قابل توجهی کاهش یابد. 

وی در ادامه با اشاره به سهم حوزه مدیریت پسماند از بودجه سال آینده شهرداری تهران عنوان کرد: در بودجه سال 94 بیش از هزار میلیارد تومان به بخش های مختلف خدمات شهری اختصاص داده شده است که بخش قابل توجهی از این اعتبار به حوزه مدیریت پسماند و احداث کارخانه های زباله سوز مربوط می شود.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: موضوع مدیریت پسماند شهر تهران امروزه به یکی از دغدغه های اصلی مدیران شهری و شورا تبدیل شده است و از این رو، قرار است تا حدود 50 درصد از بودجه سال 94 شهرداری درحوزه خدمات شهری به موضوع مدیریت پسماند اختصاص پیدا کند.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: