جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 بهمن 1393     
استفاده از درب‌های شیشه‌ای در خط فرودگاه مهرآباد برای نخستین‌بار

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو از راه اندازی اینترنت در ایستگاه‌ها و تونل‌های مترو در آینده نزدیک خبر داد.

محسن نایبی مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو در نشست خبری که امروز با موضوع نخستین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایران در صنعت مترو در ساختمان شرکت بهره برداری مترو برگزار شد، با اشاره به برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: نخستین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو از تاریخ 28 تا 30 بهمن در برج میلاد و با حضور 70 شرکت داخلی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: آنچه امروز در کلان‌ شهر تهران اتفاق می‌افتد، این است که شهروندان در حرکت‌های درون شهری دیگر مترو را انتخاب نمی‌کنند بلکه ملزم به استفاده از آن هستند و این الزام مجموعه شهرداری و شورای شهر را بر آن داشته است که این موضوع را در اولویت اول خود داشته باشند.

نایبی تصریح کرد: ما در شرایطی مترو را گسترش می‌دهیم که در تحریم به سر می‌بریم، تحریمی که در سال‌های گذشته شدت یافته و باعث بی میلی سازندگان خارج از کشور شده‌است.

وی با اشاره به اینکه  2 تا 3 میلیون مسافر روزانه با مترو جابجا می‌شوند گفت: از سال 74 تا به امروز 152 کیلومتر مترو ساخته شده است، و امسال بیش از 17 تا 18 کیلومتر مترو و شاید هم بیشتر افتتاح می‌شود و این نشان از حرکت جدی در این زمینه است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه نباید وقفه‌ای در حرکت داشته باشیم، تاکید کرد: ما موظف هستیم تا قطارها را با دقت، سرعت و امنیت حرکت دهیم.

وی تاکید کرد: با توجه به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر رویکرد اقتصاد مقاومتی و همچنین با توجه به حجم بالای قطعاتی که در مترو به آن نیاز داریم، نیاز است که از ظرفیت خوب داخل کشور استفاده کنیم و با مراکز علمی و دانشگاهی و سازندگان قطعات مترو ارتباط داشته باشیم، چرا که تجربه نشان داده است هر زمان به نیروهای داخلی کشور اعتماد شده است، حرکت‌های بزرگی انجام شده است.

نایبی ادامه داد:امیدواریم برپایی این نمایشگاه شروعی برای خود باوری باشد و ما بتوانیم با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در کلان‌ شهر تهران این تجربه را به سایر شهر‌ها نیز انتقال دهیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص دریافت مطالبات دولت درخصوص یارانه بلیط مترو گفت: تاکنون دولت 50 میلیارد تومان در این زمینه پرداخت کرده است و امیدواریم تا پایان سال تمام یارانه را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه قطعا  قطعه سازان داخلی توان رقابت با رقبای خارجی خود  را دارند، ادامه داد: همه‌ی کسانی که توان ساخت قطعات مورد نیاز در داخل کشور دارند را طی فراخوانی برای حضور در نمایشگاه دعوت می‌کنم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه 5 هزار قطعه در قطار استفاده می‌شود، افزود: این قطعات فقط از داخل قطار‌ها است و بر روی 20 درصد این قطعات کار شده است.

وی در ادامه از راه اندازی اینترنت در مترو خبر داد و افزود: به دنبال فعال سازی اینترنت در ایستگاه‌ها و داخل تونل‌ها هستیم تا شهروندان بتوانند از این موقعیت برای استفاده از کارهای روزمره خود استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو در خصوص افزایش هزینه‌ی بلیت مترو در سال آینده تصریح کرد:‌ بر اساس آمار محاسبه شده یک سوم هزینه مترو را مسافران پرداخت می‌کنند که با توجه به نظر شورای شهر، این هزینه سال‌ آینده 50 تومان افزایش خواهد داشت. البته ما باید بلیت‌های تک سفره و دو سفره را از این سیکل قیمت خارج کنیم چرا که کمتر از ده درصد مردم از این بلیت‌ها استفاده می‌کنند.

نایبی در ادامه از استفاده از درب‌های شیشه‌ای در خط فرودگاه مهرآباد به صورت پایلوت سخن گفت و یادآور شد: بحث خرید قطار از تامین قطعات و نگهداری آن جدا است و با پیگیری‌های شورای شهر و بر اساس آخرین جلسات مشترک بین مترو و شورای شهر قرار شده است که از درب‌های شیشه‌ای در خط فرودگاه مهرآباد به صورت پایلوت استفاده شود و در صورتی که این طرح نتیجه مثبتی داشت، در سایر خطوط نیز از آن استفاده شود.

وی همچنین به مشکل برق مترو اشاره و تاکید کرد: مشکل برق مترو که قرار بود با پایین ترین تعرفه به مترو واگذار شود، هنوز به جایی نرسیده است، البته مذاکراتی با دولت در این خصوص داشته‌ایم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو همچنین در خصوص افزایش دست فروشان و متکدیان در مترو گفت: برای مقابله با این پدیده در حال تهیه‌ی طرح جامعی هستیم، همچنین در معاونت حمل و نقل نیز این مسئله را پیگیری می‌کنیم البته برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب نهادهای اجتماعی، قضایی و انتظامی نیز باید دست به دست هم دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر اساس اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر، مترو یکی از راه‌های گسترش مواد مخدر در جامعه است، تصریح کرد: متاسفانه مواد مخدر از طرق مختلفی در جامعه جابجا می‌شود که مترو نیز می‌تواند یکی از این راه‌ها باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: