جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 بهمن 1393     
لزوم ساخت سالیانه 70 تا 80 کیلومتر خطوط مترو در تهران

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ، دبیر کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران آلودگی هوای تهران معلول 4 اتفاق بزرگ دانست و گفت : توسعه حمل و نقل ریلی و حفظ باغات و توسعه فضای سبز از اقدامات مهمی است که باید در راستای رفع آلودگی هوای تهران صورت گیرد.

محمد میرزایی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به نبود حمل و نقل ریلی نامناسب در تهران افزود : هم اکنون ساخت سالی 30 کیلومتر مترو در برنامه شهرداری تهران قرار دارد در حالی که ایده ال این است که  در تهران سالی 70 تا 80 کیلومتر مترو ساخته شود .

وی همچنین بر لزوم کمک به حمل و نقل عمومی بواسطه حمایت های دولت اشره کرد و اظهار داشت :  هم اکنون کمیته ویژه ای در شورای شهر تشکیل و در حال پی گیری حمایت های دولت به حمل و نقل عمومی است .

وی گفت : سوالی که مطرح می شود این است که واقعا آلودگی هوای شهر تهران اولویت مدیریت شهری تهران و دولت است یا خیر. این در حالی است که هم اکنون حدود 17  تا 18 هزار میلیارد تومان از محل بودجه شهرداری تهران صرف خدمات شهری ، شهرسازی و عمران شهری می شود .

وی گفت : در صورتی که آلودگی هوای جزء اولویت های شهر تهران است باید توسعه مترو و حمل و نقل ریلی به طور جدی تری دنبال و بودجه بیشتری برای توسعه این بخش اختصاص داده شود.

وی تصریح کرد : قطعا دولت در توسعه حمل و نقل عمومی نقش زیادی دارد که خوشبختانه نیز ورود کرده است به طوری که هم اکنون از سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان ناظر عالی موضوع آلودگی هوای تهران انتظار می رود که بر وضعیت هوای تهران پایش مستقیم و مستمر داشته باشد و اگر دستگاهی در جهت آلودگی هوا تخلفی کرد این سازمان به عنوان ناظر نظارت جدی داشته باشد چرا که این موارد در حوزه وظایف دولت است.

دبیر کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد : البته شهرداری تهران به عنوان سکان دار مدیریت شهری نقش اساسی را در این راستا  دارد بنابراین چنانچه شهرداری تهران همت جدی نماید 60 تا 70 درصد آلودگی هوای تهران از بین خواهد رفت.

میزرایی افزود : استفاده از حمل و نقل عمومی و فرهنگ سازی در این راستا  و همچنین استفاده از وسایل سلبی و طرح هایی مانند طرح خط سفید که هم اکنون اهتمام جدی در این زمینه وجود دارد می توان امید داشت که اتفاق خوبی در حوزه حمل و نقل رخ دهد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: