جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 بهمن 1393     
ساخت مسیر اختصاصی دوچرخه برای تولید برق

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، یک معمار در شرکت Gensler جایزه برنامه ریزی لندن را برای بهترین طرح تصوری برای London Underline به خود اختصاص داد.

بر اساس این طرح، تونل های ریلی زیرزمینی بی استفاده شهر لندن به شبکه ای از مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده رو تبدیل می شوند. این طرح نه تنها مشکل پیاده روهای همیشه شلوغ و ساختارهای بی استفاده را حل می کند بلکه انرژی جنبشی گام های افراد را نیز مهار می کند.

Gensler اعلام کرده با فشار موجود در لندن به منظور هماهنگی با قابلیت های حمل و نقل آینده برای عابران پیاده و دوچرخه سواران، این شهر به نوع جدیدی از فضاهای عمومی و حمل و نقل و هم چنین فضاهای تجاری، سرگرمی و خرده فروشی مقرون به صرفه نیاز دارد. مسیرهای قناتی گزینه مناسبی برای این کاربری های جدید هستند.

مناطق مشمول این طرح، قسمتی بی استفاده از خط  Piccadillyاز Holborn تا ایستگاه Aldwych به همراه مسیر طولانی از گرین پارک تا Charging Cross است. مسیرهای موازی، راه های متفاوتی برای عابران پیاده و دوچرخه سواران خواهند داشت و در تونل ها مجموعه ای از کافه ها و مغازه ها ساخته خواهد شد.

Gensler پیش بینی می کند که این مسیرها می توانند دارای ورقه هایی باشند که انرژی جنبشی حاصل از گام های عابران پیاده را مهار می کنند. طراحان ادعا می کنند این مسیرها می توانند کاملا خودکفا و کربنی باشند.

این طرح کاملا غیر عادی و خوش بینانه است و تاحدودی ناممکن به نظر می رسد  اما این اولین طرحی نیست که برای فضاهای عمومی شهری زیرزمینی مطرح می شود. در سال 2011 نیز دو طراح پیشنهاد Low Line را برای پارکی عمومی مطرح کردند که در یک تونل تراموای زیر زمینی بی استفاده قرار می گرفت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: