جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 بهمن 1393     
سازمان ملل به دنبال قطع درآمدهای داعش

ابنا: در صورت تصویب طرحی که نمایندگی روسیه در سازمان ملل آن را به صحن عمومی این سازمان ارائه کرده است، تمام کشورهای جهان موظف خواهند بود تا راه های کسب درآمد توسط داعش را مسدود کنند.

در این طرح با اشاره به این که فروش نفت، فروش آثار باستانی و دریافت پول برای آزادسازی گروگان ها از جمله راه های اصلی کسب درآمد داعش است، عنوان شده که تمام کشورهای جهان در برابر کسانی که در این موضوعات با داعش همکاری می کنند، ایستادگی نمایند.

در این طرح پیشنهاد شده است که برای تمام خریداران نفت و آثار باستانی از داعش، واسطه های این خرید و افرادی که در نقل و انتقال مالی این خریدها نقش دارند، مجازات های سنگین اعمال شود. همچنین براساس این طرح فروش تجهیزات نفتی برای استخراج، تصفیه و انتقال نفت به داعش نیز با ممنوعیت شدید و مجازات های سنگین مواجه شود.

بر اساس این طرح کسانی که برای آزادسازی هر فردی از دست داعش اقدام به پرداخت پول کنند و یا واسطه انتقال پول به داعش باشند، نیز دستگیر و مجازات خواهد شد.

بر اساس گزارش کمیسیون مبارزه با تروریسم سازمان ملل داعش سالیانه از طریق دریافت پول بابت آزادی گروگان ها 35 میلیون دلار درآمد دارد.

انتظار می رود این طرح هفته جاری در سازمان ملل مطرح و به رای گذاشته شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: