جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 بهمن 1393     
اثر مثبت خدمات شهرداری تهران در رضایت مردم محرز است

به گزارش شهرداری نیوز،محمد باقر قالیباف شهردار پایتخت با حضور در دفتر آیت الله العظمی علوی گرگانی با ایشان دیدار و گفت و گو کرد و در جریان این دیدار با ارایه گزارشی از اقدامات شهرداری تهران در حوزه های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی، گفت: در هر تصمیمی در شهرداری تهران خودمان را مکلف و موظف دانستیم که توجه ویژه ای به بخش محروم شهر داشته باشیم.

به همین منظور در دوره خدمت در شهرداری تهران نگذاشتیم فاصله شمال و جنوب زیاد شود، بلکه تلاش کردیم فاصله را کمتر کنیم و کارهای اولویت دار را در جنوب قرار داده ایم.

وی با اشاره به تغییر طرح اولیه خط سه مترو به منظور آغاز عملیات اجرایی آن از جنوب شهر، بیان کرد: در این راستا هم اکنون 17 کیلومتر خط جنوبی مترو در حال بهره برداری است و مردم جنوب شهر یک سال زودتر به این امکان رسیدند و  18 کیلومتر باقی مانده نیز به سمت شمال در حال انجام است که تا پایان سال به اتمام می رسد.

قالیباف تاکید کرد: از ابتدای سال تا الان 25 کیلومتر مترو در تهران شامل حفاری، لاینینگ و ریل گذاری انجام شده است، این در شرایطی است که در گذشته این رقم 3 کیلومتر در سال بوده و خود ما متوسط 15 تا 17 کیلومتر مترو می ساختیم اما امسال ساخت مترو در تهران را به 25 کیلومتر در سال رسانده ایم.

شهردار تهران با بیان اینکه اساس کار در شهرداری رسیدگی به موضوعات اجتماعی و فرهنگی شهر است، تاکید کرد: در این زمینه جوهره کارهای فرهنگی و بحث های اجتماعی نیز یک جوهره کاملا دینی و براساس مبانی اسلام است.

وی با اشاره به توجه به نماز، اذان و قرآن در شهر تهران گفت: جایی در تهران نیست که صدای اذان در آن شنیده نشود. همچنین براساس برنامه ریزی های صورت گرفته توسعه مساجد و حسینیه ها و توجه به هیات ها در کنار توجه به مسایل فرهنگی صورت گرفته است، به نحوی که به سالن های تئاتر، سینما، مراکز ورزشی و... توجه کرده ایم و سعی کرده ایم همه نیازها را در بخش های مختلف تامین کرده و اوقات فراغت مردم نیز شاداب و با نشاط باشد تا در این محیط ها گناه اتفاق نیفتد یا گناه کمتری اتفاق بیفتد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد فرهنگی و توجه به خانواده محوری اشاره کرد و گفت: قطعا هیچ سازمانی که در کارهای فرهنگی مسئولیت رسمی داشته باشد به اندازه شهرداری تهران در بخش فرهنگی و اجتماعی اثر گذار نیست و این موضوع برای مردم هم مشهود است. در کنار این بحث موضوعات مهم دیگری در حوزه آسیب های اجتماعی مخصوصا رسیدگی به محرومان در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

قالیباف رسیدگی به فقرا را یکی از بحث های جدی شهرداری تهران عنوان و اظهار کرد: طبیعتا برای حل موضوع اشتغال دولت باید برنامه ریزی های عمیق و دقیقی داشته باشد اما ما نیز به سهم خودمان برای کارهای کوتاه مدت و مقطعی برنامه ریزی کرده ایم.

وی با پرداختن به موضوع ساماندهی بی خانمان ها در شهر تهران تاکید کرد: البته موضوعات دیگری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، اعتیاد، طلاق و... از موضوعات و آسیب های جامعه است که شهرداری در ابعاد مختلف در بخش هنری، فرهنگی، اجتماعی، پیشگیری و کنترلی در این زمینه ها فعال است و با همکاری جدی مردم کارهای خوبی را انجام می دهد. البته که این کارها کفایت نمی کند و حتما باید بیش از این فعال شویم.

شهردار تهران ابراز داشت: روزهای اولی که به شهرداری آمده بودیم و  مرکز 137 را راه اندازی کردیم، بیشترین درخواست ها را در حوزه خدمات شهری برای جمع آوری زباله و جدول کاری از ما داشتند اما امروز این اقدامات به کارهای روتینی تبدیل شده و مردم بیشتر مطالبه کارها و پروژه های بزرگ را دارند.  خداوند را شاکریم که مردم احساسشان این است که اگر کاری بر زمین مانده است، به شهرداری مراجعه کنند و این برای ما یک افتخار است.

وی به رسیدگی به مسایل داخلی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در بحث مسئولان و عزل نصب ها تاکید داریم کسانی در مسند کار قرار بگیرند که اثرگذار بوده و خود آن ها افراد تاثیرگذار و شناخته شده باشند. همچنین در کنار رسیدگی به معیشت کارکنان، با فساد اداری در سیستم به طور جدی مبارزه کنیم. هرچقدر بیشتر مجموعه درون سازمان را اصلاح کنیم این خودش از کارهای فرهنگی بزرگ به شمار می رود چرا که مردم در جمهوری اسلامی توقع دارند مفسده ای در سازمان ها نباشد.

 

قالیباف تاکید کرد: البته هیچ زمانی این ادعا را نداریم که فساد را ریشه کن می کنیم، مهم این است که روحیه مبارزه با فساد وجود داشته باشد، در عزل و نصب ها دقت لازم صورت گیرد و اگر خطایی دیده شد با آن خطا برخورد جدی شود.

 

 آیت الله علوی گرگانی: اثر مثبت خدمات شهرداری تهران در رضایت مردم دنبال می شود

آیت الله العظمی علوی گرگانی نیز طی سخنانی دراین دیدار ضمن تقدیر از ارتباط شهردار تهران با مراجع عظام گفت: امام (ره) فرمودند انسان ها همه نیازمند کمک یکدیگر هستند و همه باید به همدیگر کمک دهیم. علما نیز رهبران دینی و امرا رهبران دنیایی هستند و  به گفته پیامبر باید کنار همدیگر باشیم و تبادل نظر داشته باشیم.

این مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه خدا رضای خودش را در رضای مردم قرار داده است، گفت: رضای مردم یک موضوع بسیار مهم است و چنین حالتی در وجود شما شهرداری ها بیشتر است چرا که انتظار مردم بیشتر روی شهردار است. تا جایی که اگر ادعا کنیم در میان مسئولان مهم ترین افرادی که مردم نسبت به کار از آن انتظار دارند شهرداری است، درست است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساختار کلی شهرداری ها در کشور پرداخت و گفت:  وظایف شهرداری در دو بخش برون مرزی و درون مرزی تقسیم می شود. یکی وظایف درونی شهردار است که مراقب باشد تا افرادی را انتخاب کند که خودشان هم روحیه آن شهردار را داشته باشند و رضای مردم و خدمت به مردم را مدنظر داشته باشند. البته نمی شود هر شهرداری بلافاصله نیروها را عوض کند، چون مردم تابع دین خود هستند.

آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: بخش برون مرزی یعنی اجتماع بیرون مردم که جنبه اجتماعی، عمرانی و خدماتی به دست شهرداران است؛ حتی در بعضی مواقع ممکن است مردم خارج از وظایف شهرداری ها از آن ها انتظار داشته باشند و اینگونه است که امید مردم بالا می رود. اثر مثبت حسن خدمات شما در اینجا دنبال می شود.

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه به موضوعات مربوط به شهر تهران اشاره کرد و گفت: یک سلسلسه مشکلات و انتظاراتی در تهران وجود دارد که در سایر کلانشهرها و شهرستان ها نیست. امروز همه شهرداری ها به تهران نگاه می کنند، از این رو شما در شهرداری تهران می خواهید اسوه شوید و کاری می کنید که شهرداری های کلانشهرها ، اداره کردن شهر را از تهران یاد بگیرند.

وی تاکید کرد: مسئولیت شما در تهران بالاتر از مسئولیت دیگر عزیزان است و انتظار ما این است که این اقدامات با شتاب گذشته ادامه پیدا کند. صد در صد بدانید که در این مسیر یک سلسله موانعی هم سر راهتان پیش می آید که باید مراقب باشیم در این جوامع چگونه هم خودمان و هم سلیقه های مختلف را حفظ کنیم. چرا که افراد به اندازه ای که خوششان نمی آید، اشکال تراشی می کنند و در این زمینه باید مراقب باشیم که آن ها را قانع کرده و جاذبه و دافعه را در کنار هم داشته باشیم.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه از اقدامات شهرداری تهران در خدمت رسانی به زائران کربلای معلی در ایام اربعین حسینی (ع) تقدیر کرد و گفت: صمیمانه از اینکه برنامه ای برای کربلا گذاشتید تقدیر می کنم. این کار جنبه بسیار مثبتی بود و نشان دهنده این است که نسبت به خانواده اهل بیت (ع) علاقه خاصی داشتید.

این مرجع تقلید شیعیان در پایان با تقدیر از اقدامات و خدمات شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد تا شهرداری تهران در ادامه مسیر نیز موفقیت بیشتری در کار خود داشته باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: