به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز،از ابتدای سال تاکنون و از زمان آغاز طرح بهسازی معابر شهر تهران، بیش از 580 هزار تن آسفالت در قالب روکش کلی و همچنین مرمت معابر پخش و عملیات بهسازی اجرا شده است.
صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ، ضمن اعلام این خبر بیان کرد: از زمان آغاز طرح بهسازی معابر شهر تهران و با وجود عدم امکان فعالیت در 18 روز از این بازه زمانی به دلایلی همچون بارندگی یا ممنوعیت تردد کامیونهای حمل آسفالت، حدود 581 هزار تن آسفالت در سطح معابر پایتخت پخش و عملیات بهسازی اجرا شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 58 هزار نقطه خرابی در سطح معابر شهر تهران مرمت شده است، یادآور شد: از دوازدهم اسفندماه سال گذشته تاکنون در هر یک از مناطق 22گانه به طور متوسط بیش از 26 هزار تن آسفالت صرف اقدامات مربوط به نگهداشت معابر شده است.
صبوری فراهم شدن امکان کنترل کیفی آسفالت در محل کارخانه را از دیگر مزایای تامین آسفالت به روش فعلی دانست و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هزار و 100 آزمون کنترل کیفی روی قیر و سنگدانه های تولید آسفالت و همچنین بیش از 2 هزار و 800 آزمون کنترل کیفی روی محصول نهایی انجام شده است و کارشناسان مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح به طور مستمر کیفیت فرآیند تولید آسفالت در کارخانجات سازمان مهندسی و عمران شهر تهران را زیر نظر دارند.
وی همچینن در تشریح اقدامات انجام شده به منظور بهسازی خطوط اتوبوس تندرو(بی آر تی)، از پخش و اجرای 7 هزار تن آسفالت در خطوط 1، 4، 7 و مسیر جمهوری- بهارستان خبر داد و گفت: در خط 10 بی آر تی تثبیت و اصلاح بستر با استفاده از 144 مترمکعب بتن الیافی صورت پذیرفته است.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران؛ صرفه جویی در مقوله تامین آسفالت همچنان یکی از مزایای مهم طرح بهسازی معابر شهر تهران به شمار می آید و اتکا به منابع و ظرفیت های داخلی شهرداری تهران در تولید این محصول استراتژیک، سبب صرفه جویی 92 میلیارد تومانی در هزینه های طرح مذکور تاکنون شده است.