جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 بهمن 1393     
فعالیت کمپین آسمان آبی-زمین پاک براساس مصوبات شورای شهر است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به کمک شورای اسلامی شهر تهران به کمپین «آسمان آبی-زمین پاک» گفت: شهرداری تهران اگر کاری را انجام می دهد، براساس مصوبات و نظارت شورای شهر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالمقیم ناصحی با بیان اینکه در شهر تهران باید به دنبال ایجاد فرهنگ ترافیک باشیم، افزود: اگر این موضوع مورد توجه قرار نگیرد بی شک شاهد بیشترین تصادفات در کشور درتهران خواهیم بود. در حال حاضر هم در تصادفات شهری افراد زیادی جان خود را از دست می دهند. بنابراین لازم است بتوانیم مردم و رانندگان را نسبت به آموزش و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را به سمت و سوی مناسب سوق دهیم.

وی درخصوص رعایت فرهنگ ترافیک توسط مردم تصریح کرد: همین بستن کمربند ایمنی با تبلیغات گسترده در کمتر از یک سال نهادینه شد و به صورت فرهنگ درآمد. پس بدین طریق می توانیم رعایت قوانینی مانند رانندگی بین خطوط را به صورت فرهنگ درآوریم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص تفکیک زباله از مبدا در شهر تهران هم اظهار کرد: در چند سال گذشته در سفری که به کشورهای اروپایی همچون آلمان و ایتالیا داشتم دیدم که در این کشورها مخازن زباله و پسماند با رنگ های متفاوت در سطح شهر مشخص شده بود. به صورتی که مخازن پسماند کاغذ، شیشه و ... هر کدام به صورت جداگانه تعبیه شده بود.

ناصحی با بیان اینکه برای انتقال زباله از سطح شهر به خارج از تهران باید متحمل هزینه سنگینی شویم، ادامه داد: این موضوع باید به صورت فرهنگ درآید تا در نتیجه سودآوری به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به کمک شورای اسلامی شهر تهران به کمپین آسمان آبی-زمین پاک اشاره کرد: شهرداری تهران اگر کاری را انجام می دهد، براساس مصوبات و نظارت شورای شهر است. به طور متوسط روزانه 7442 تن زباله در شهر تهران تولید می شود. این در حالیست که در سطح شهر تهران این هزینه را خود شهروندان باید پرداخت کنند.

ناصحی با بیان اینکه شورای شهر شهرداری تهران را موظف کرده که سازمان پسماند 10 درصد از بودجه خود را به کارهای فرهنگی اختصاص دهد، گفت: مدیریت شهری باید نسبت به آموزش شهروندان نسبت به جمع آوری و تفکیک پسماند اقدام کرده و این موضوعاتی است که  در شورای شهر نیز در دستور کار قرار می گیرد.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: