جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 بهمن 1393     
سلامتی مردم را فدای سودآوری نکنیم

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ،رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: گسترش بیماری های ناشی از آلودگی از جمله آلودگی هوا و آلودگی خاک امروزه به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده است البته بشر می تواند با رعایت بهداشت به ویژه بهداشت تغذیه از گسترش موجود پیشگیری کند. یقینا لازم است در این راه سلامتی مردم را فدای سودآوری نکنیم.

مهدی چمران در مراسم افتتاح هفتمین جشنواره هفته ارگانیک تهران که با حضور جمعی از مدیران شهری اعضای شورای شهر تهران و نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار کرد: سلامت جامعه در دو بعد جسم و روح یکی از اصولی ترین مسائل زندگی در شهرها و روستاهاست. 

وی تصریح کرد: مهمترین امری که در سلامت جسم و روح انسان تاثیر می گذارد ماکولات و آب و هوایی که استنشاق می کنیم است. به عقیده کارشناسان تاثیرگذاری بر سلامت جسم و روح انسان غیرقابل انکار است.

رئیس شورا در ادامه با اشاره به استفاده از مواد شیمیایی در تولید محصولات غذایی گفت: بشر برای اصلاح ماکولاتی که در اختیار دارد از مواد شیمیایی استفاده می کند، به این امید که ظاهر را زیبا سازد و غافل از این که به سلامت خود آسیب می رساند.

چمران گفت: در کشور ما همچون سایر کشورهای جهان استفاده از محصولت شیمیایی با کودهای شیمیای شروع شد. استنفاده از« د د ت» در گذشته و سموم دفع آفات نباتی در حال حاضر و تشویق روستاییان برای خرید این محصولات اثرات منفی را بر جسم و روح ما گذاشته است.

وی با تاکید بر حساسیت شورا نسبت به سلامت شهروندان و پایش محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران در سال 88 نسبت به موضوع استفاده از مواد شیمیایی برای تولیدات محصولات کشاورزی حساس شد و بالاخره با ارائه طرح و تصویب آن شهرداری را ملزم به پایش محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره بار کرد. 

وی افزود: برگزاری نمایشگاه هایی چون جشنواره هفته ارگانیک تهران در جایگاه خود ارزشمند است  اما ما نباید برای توسعه محصولات ارگانیک به اقداماتی از این دست بسنده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: گسترش بیماری های ناشی از آلودگی از جمله آلودگی هوا و آلودگی خاک امروزه به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده است البته بشر می تواند با رعایت بهداشت به ویژه بهداشت تغذیه از گسترش موجود پیشگیری کند. یقینا لازم است در این راه سلامتی مردم را فدای سودآوری نکنیم.

چمران در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود تنها یک دهم درصد از اراضی کشاورزی دارای محصولات ارگانیک هستند که ما امیدواریم با کمک و همکاری سازمان ها و نهادهای مسئول این میزان در سال آینده به یک درصد افزایش پیدا کند.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: