به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اين كه 31 عضو شوراي اسلامي شهر تهران بر يك اعتقاد واحد استوار هستند و بر آن اصرار دارند، گفت: اين عقيده مشترك، مسأله توسعه حمل و نقل عمومي به عنوان موضوعي است كه در برنامه 5 ساله دوم شهر تهران نيز با نام حمل و نقل عمومي و هواي پاك گنجانده شده بود.
دكتر احمد دنيامالي افزود: پروژههاي بزرگي طي چند سال اخير در تهران آغاز و اجرا شده كه هر كدام از آنها تبديل به پروژهاي ملي شدند اما در كنار تمام اين پروژهها، مسألهاي كه بسيار حائز اهميت است، موضوع توسعه حمل و نقل عمومي بود.
وي با اعلام اين كه مسأله توسعه حمل و نقل عمومي، موضوعي بود كه اعضاي شورا به دور از حساسيتهاي كاري و البته كميسيونهاي تخصصي با حداكثر حساسيت و جديت آن را دنبال نمودند، تأكيد كرد: تجميع نظرات شورا در همسويي با برنامه 5 ساله دوم شهر تهران، توسعه حمل و نقل عمومي با اولويت و محوريت مترو بود.
رييس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه در سالهاي 92 و 93، بيشترين تمركز مديريت شهري روي ساخت و بهرهبرداري از خطوط مترو استوار بود تا هم در اجرا و هم در بهرهبرداري به رقم 30 كيلومتر مترو در سال برسيم، اظهار كرد: تحقق اين خواسته نقطه عطفي براي مديريت شهري محسوب ميشود.
دكتر دنيامالي با بيان اين كه با توجه به مسائل و مشكلاتي كه در حوزه تحريمها داشتهايم، بوميسازي مترو نقطه عطف بزرگتري براي مديريت شهري بود، تصريح كرد: در مقايسه با ميانگينهاي جهاني، اين كه امروز با وجود مسائل و مشكلات موجود، قابليت اجرا و بهرهبرداري سالانه 30 كيلومتر خط مترو را داريم، دستآوردي قابل ستايش است.
وي با اعلام اين كه خوشبختانه در حوزه ساخت و ساز تونلها و ريلگذاري مشكلي وجود ندارد و حتي جلوتر از برنامه نيز حركت ميكنيم، خاطرنشان كرد: تنها تا حدودي در زمينه تأمين تجهيزات است كه كار كمي كند پيش ميرود كه معتقديم اين مشكل نيز با اجماع تمام ارگانها و دستگاههاي دستاندركار، قابل حل و فصل است و ميتوان كار را با سرعت بيشتري دنبال كرد.