جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 بهمن 1393     
نقش شورایاری ها در تحقق شعار مردمسالاری

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،مراسم تکریم شورایاران منطقه 11 روز گذشته با حضور مرتضی طلایی نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران و ریاست ستاد هماهنگی و اجرایی شورایاری، علیپور دبیر ستاد، طالبی نژاد ریاست ستاد راهبردی مرکزی، آبادیان سرپرست شهرداری منطقه 11 و مدیران این منطقه در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد.

در این جلسه مرتضی طلایی خطاب به شورایاران این منطقه اظهار کرد: اگر چه یک عمر کوتاهی از تشکیل این نهاد می گذرد اما ثمرات برکات و دستاوردهای این نهاد اجتماعی عظمتش بیشتر از ایراداتی احتمالی آن است.

وی افزود: شما 17 محله دارید و در هر یک از این محله ها یک دولت محلی تشکیل داده اید. دولت می تواند در سطوح مختلف معنا و مفهوم پیدا کند و این دستاورد نتیجه  و محصول تلاش های شهرداری، شورای شهر، شورایاران و مدیران مختلف و تمامی زحمت کشان در این عرصه است.

طلایی با بیان اینکه مشکلات همه جا می تواند وجود داشته باشد عنوان کرد: هنر این است که با یاری هم این مشکلات را از بین ببریم و من این دستاورد بزرگ را به ام القری جهان اسلام تبریک می گویم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مشکلات پیش روی شورایاران تصریح کرد: اشخاصی که با شورایاری مخالفت می کنند نظر بر این دارند که این عملکرد در مجلس تصویب نشده است، ولی دستاوردهای شورایاری ها را نباید دست کم گرفت و نسبت به آن ها نباید نا سپاس بود.

طلایی با اشاره به اقدامات شورایارها گفت:در گذشته شهرداری ها با مردم فاصله طولی بسیار داشتند، ولی امروز این فاصله کم شده و در بخش های سخت افزاری، اقدامات عمرانی، خدماتی و اجتماعی بسیاری با همت و پیگیری شورایاران در سطح محلات پایتخت انجام شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران هدف از تشکیل این نهاد اجتماعی را یک راهبرد اساسی در تقویت ، استحکام و پیوند دادن تک تک شهروندان با اداره جامعه و ایجاد دلبستگی بین مردم در اداره جامعه خودشان و همچنین مسئول سازی شهروندان در اداره شهرعنوان کرد.  

طلایی با اشاره به آسیب هایی که امروزه جامعه ما را تهدید می کند، افزود: امروزه جامعه ما با معضلاتی چون طلاق، اعتیاد به الکل و مواد مخدر، سیگار، انحرافات اخلاقی، ازدواج سفید و ... مواجه است و ما باید اولویت اول خود را در فکر، روح و اخلاقیات اجتماع متمرکز کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: سراهای محلات با توجه به در آمدی که دارند، می توانند برنامه هایی برای شهروندان محلات پیش بینی کنند تا ضمن اعتماد سازی بخشی از معضلات هم حل شود.

این عضو شورا تاکید کرد: هر وقت که توانستیم به شهروندان و جوانان منطقه این را القا کنیم که سرای محلات خانه ماست می توانیم بگوییم موفق عمل کرده ایم. ما باید خودمان به سراغ مردم برویم و نه اینکه در انتظار آن ها بمانیم.

طلایی تاکید کرد:باید تلاش کنیم نیمی از سقف نهادهای محلی را از خانم هایی که متدین، انقلابی، ولایت مدار و در تعامل مدیریت شهری ظرفیت دارند، انتخاب کنیم. چرا که این شهر و جامعه به نگاه و تفکر مادرانه نیاز دارد و حضور خانم ها می تواند بسیار موثر باشد.

وی در پایان عنوان کرد: اگر دولتمردان ما شعار مردم سالاری سر می دهند امروز باید آن را نشان دهند. شورایاری یک نوع نهاد اجتماعی مربوط به مردم است و الان باید به شعار مردم سالاری عمل کنیم و نباید مانع انجام این کار شویم.

  شورایاران حلقه ای واسط بین مردم و مدیریت شهری

 نصرالله آبادیان سرپرست شهرداری منطقه 11 نیز در این جلسه گفت: این جلسه در تکریم شورایاران و روسای محلات تشکیل شده است.در مناطق دیگر با 3 جنس از شورایاران افتخار همکاری داشته ام و از طریق آن ها حلقه واسطی بین مردم و مدیریت شهری مشاهده کرده ام.

آبادیان با تشکر از شورایاران منطقه 11 عنوان کرد: عزیزان حاضر در این جلسه در مدت خدمت رسانی شان همه از جنس مردم بوده اند و شاخصه اصلی آن ها انقلابی بودن آن ها است که آن ها را متمایز کرده است.

 

شهردار منطقه 11 با اشاره به تاکید دکتر قالیباف نسبت به بحث و موضوعات شورایاری ها افزود: شورایاران منطقه 11 به خوبی مشکلات شهروندان را دنبال کرده اند و  از آن جا که این یک نگاه مردمی است همیشه تاکید خاصی نسبت به بحث و موضوعات شورایاری ها داشته اند.

 وی بیان داشت: خوشبختانه در این چند سال زیر ساخت های خیلی خوبی در محلات انجام شده است و مردم تمامی مشکلات خودشان را از شورایاری های محلات خود پیگیری می کنند و این ارتباط بین مدیریت شهری هم بسیار تسهیل شده و توانسته اثرگذار باشد.

وی در پایان به عنوان نماینده مدیریت شهری منطقه 11 از تک تک شورایارانی که با رفتار صادقانه و تعاملات نزدیک در این مدت به این منطقه خدمت رسانی داشته اند تشکر کرد.

مراسم تکریم شورایاران منطقه 11 با اجرای گروه "موسیقی" و گروه "تواشیح ذکر" خاتمه یافت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: