جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 فروردين 1393     
میدان هفت تیر در اولویت توسعه فضاهای زیرسطحی قرار دارد

به گزارش شهرداری نیوز، رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران مکلف به تهیه سند توسعه فضاهای زیرسطحی پایتخت برای ارائه به شورای شهر است، گفت: میدان هفت تیر در اولویت اجرایی پروژه های مربوط به توسعه فضاهای زیرسطحی قرار دارد.

دکتر اقبال شاکری با اشاره به جلسه هفته گذشته کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران که به بررسی موضوع توسعه فضاهای زیرسطحی در پایتخت اختصاص داشت، گفت: این جلسه بر اساس احکامی از برنامه پنج ساله دوم تشکیل شد که طی آن شهرداری تهران موظف شده ظرف مدت یک سال، سند توسعه فضاهای زیرسطحی را تهیه و لایحه آن را به انضمام تعیین اولویت ها در این خصوص، به شورای شهر ارائه کند. در واقع جلسه هفته گذشته برای هماهنگی ارکان مختلف این امر یعنی معاونت های فنی و عمرانی و شهرسازی و معماری و نیز سازمان زیباسازی شهر تهران تشکیل و مقرر شد این مجموعه ها در کنار یکدیگر نسبت به تهیه سند توسعه فضاهای زیرسطحی اقدام کنند.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه توسعه فضاهای زیرسطحی طی برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران بسیار وسیع تر از آنچه که در چهار راه ولیعصر (عج) اجرا شد صورت خواهد گرفت، افزود: فضاهای زیرسطحی در میادین پرتردد شهر علاوه بر عبور جریان ترافیکی، به کاربری های تجاری، تفریحی و خدماتی نیز اختصاص خواهد یافت و تراز صفر نیز به پیاده راه تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد میدان هفت تیر اولویت نخست اجرای پروژه توسعه فضاهای زیرسطحی در پایتخت باشد، خاطرنشان کرد: میادین صادقیه و ونک نیز احتمالا در مراتب بعدی اولویت بندی اجرایی قرار خواهند گرفت.

شاکری در ادامه با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی 3 سال پیش به درخواست شهرداری تهران مطالعات امکان سنجی توسعه فضاهای زیرسطحی در پایتخت را انجام داده بود، یادآور شد: در جلسه اخیر این گزارش نیز مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که مطالعات صورت گرفته باید به روز شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: