به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز،مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک گفت: از ابتدای سال 93 در راستای هوشمندسازی چراغهای راهنمایی شهر تهران، 100 تقاطع دیگر به سیستم کنترل هوشمند مرکزی تجهیز شد.
مهندس وزیری با تاکید بر این که تقاطعها مهمترین گلوگاههای ترافیکی در سطح معابر شهری بوده و حل معضلات و گرههای ترافیکی آنها با رویکردی منسجم و یکپارچه، گامی حیاتی و اساسی در ساماندهی ترافیک شبکه معابر سطح شهر دانست، افزود: در کلان شهرهای دنیا با توجه به حجم بالای وسایل نقلیه و وجود تقاطعات پرترافیک متعدد، دیگر استفاده از روشهای سنتی جهت اعمال زمانبندی به تقاطعات جوابگو نمیباشد، چرا که اختصاص زمانهای ثابت به محورهای مختلف در تمامی طول ساعات شبانه روز و بدون توجه به رفتار ترافیکی شهروندان در ساعات مختلف و تغییرات ترافیک در فصول مختلف سال و همچنین اختصاص زمان به مسیرهای متعدد بدون در نظر گرفتن حجم خودروهای عبوری باعث بالا رفتن تاخیر، افزایش مصرف سوخت و نیز بالا رفتن میزان آلایندههای منتشر شده در هوا میگردد و در بحث کلان باعث به هدر رفتن منابع مادی بسیار و هزاران ساعت از وقت و عمر شهروندان میگردد.
مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تصریح کرد: در عصر تکنولوژی و در دنیای امروز، اختصاص زمان سبز به محورها براساس حجم ترافیک عبوری به صورت لحظهای و ایجاد هماهنگی در شبکه حمل و نقل شهری، تنها توسط سیستمهای هوشمند کنترل مرکزی چراغهای راهنمایی تقاطعات و کنترل شبکه معابر امکان پذیر میباشد.
وی افزود: در حال حاضر در کلان شهر تهران بالغ بر 450 تقاطع مجهز به سیستم هوشمند و کنترل مرکزی میباشد.