جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 بهمن 1393     
فرمانداری در بحث افزایش نرخ کرایه ها احساسی برخورد نکند

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: قیمت پایه حمل و نقل عمومی در تهران بسیار پایین است و بر این اساس، شورای شهر تهران پیشنهاد افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال 94 را به فرمانداری ارائه کرده است.

اسماعیل دوستی ضمن بیان این مطلب افزود: به عقیده من، اعلام تصمیم شورا مبنی بر افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال 94 اشتباه بود. چرا که، پیشنهاد شورا باید در مرحله اول از سوی فرمانداری تصویب شود. در نتیجه، رسانه ای شدن پیشنهاد شورا پیش از تصویب فرمانداری اقدام درستی نبود.

وی با تاکید بر قیمت پایین حمل و نقل عمومی در تهران تصریح کرد: قیمت پایه حمل و نقل در تهران بسیار پایین است و کفاف هزینه های موجود را نمی دهد. از این رو شورای شهر پیشنهاد داد تا کرایه وسایل حمل و نقل عمومی افزایش 20 درصدی پیدا کند. به طور مثال، به قیمت بلیت های یک سفره مترو  100 تومان، دو سفره 200 تومان و مابقی تنها 50 تومان افزوده شود. البته، این تغییر 20 درصدی بسیار کم است و با هزینه های موجود فاصله دارد.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اظهارات فرماندار تهران مبنی بر اینکه دولت در حال حاضر تصمیمی برای افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی ندارد گفت: راننده تاکسی که از صبح تا شب کار می کند نباید درآمدی پایین تر از حداقل حقوق کارمندان داشته باشد. لازم است واقعیت ها را ببینیم و فرمانداری نیز در این مورد نباید احساسی برخورد کند. 

دوستی در ادامه با بیان اینکه ضروری است تا دولت همزمان با توجه به اقشار کم درآمد جامعه به رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی توجه کند، خاطر نشان کرد: اگر پیشنهاد شورا توسط فرمانداری تصویب نشود، شورا مجبور می شود تا از درآمدهای عمومی شهرداری تهران کسر کند و به رانندگان یارانه دهد که این امر خود بار مضاعفی را بر دوش شهرداری و شورای شهر می گذارد. 

وی افزود: در حال حاضر، شورای شهر تهران در یکی از تبصره های بودجه، 17 میلیارد تومان را برای تاکسیرانان در نظر گرفته است تا از این طریق خدمات رفاهی همچون یارانه پرداخت وام، خرید قطعات و بیمه تکمیلی به این افراد اختصاص پیدا کند.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورا سالانه مبلغی حدود 400 میلیارد تومان را برای پرداخت حقوق کارکنان به شرکت بهره برداری مترو اختصاص می دهد، گفت: در تمامی دنیا، مترو خود باید هزینه هایش را پرداخت کند. در ایران اما سه گانه مردم، شهرداری و دولت هزینه مترو را متقبل می شوند. تا کنون نیز مردم و شهرداری سهم خود را پرداخت کردند اما دولت به طور قطره چکان اعتبار مورد نیاز مترو را اختصاص می دهد. اگر چه، دولت های گذشته همین میزان را نیز پرداخت نمی کردند. 

دوستی افزود: روز چهارشنبه 3 نفر از اعضا به نمایندگی از شورای شهر برای پیگیری خواسته ها با معاون اول رئیس جمهور، مهندس جهانگیری گفت و گو می کنند. قرار است در این جلسه مسائل و خواسته های شورای شهر را مطرح کنیم اما نمی توان توقع داشت که دولت به سرعت بدهی خود را پرداخت کند چرا که بخشی از این بدهی از دولت های گذشته است و ما امیدوار هستیم دولت بر اساس توانایی و منابع خود مطالبات ما را پرداخت کند.

وی با اشاره به پیشنهاد شهردار تهران مبنی بر پرداخت بدهی دولت به شهرداری در قالب واگذاری ساختمان و زمین تصریح کرد: شورای شهر از این تصمیم دکتر قالیباف استقبال می کند و قرار است این موضوع در جلسه با معاون اول رئیس جمهور مطرح شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: