به گزارش حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، معاون فنی تاکسیرانی تهران اظهار داشت: نوسازی ناوگان به نقطه صفر در اجرا رسیده و هیچ اقدامی از طرف دولت و بانک ها صورت نمی پذیرد و این در حالی است که بدون در نظر گرفتن تسهیلات بانکی عملا اسقاط ناوگان فرسوده غیر ممکن است.
مهدی ابراهیمی اذعان داشت: با وجود افزایش قیمتی که خودروهای داخلی دارند بدون درنظر گرفتن حمایت دولت، پرداخت یارانه و یا الزام خودروسازی ها نمی توان به نوسازی تاکسی های فرسوده تسریع بخشید.
وی در ادامه اذعان داشت: بیش از 24 هزار تاکسی شهر تهران در سن فرسودگی است که بیش از 10 سال از عمر آن ها می گذرد و باید نوسازی شوند و از آنجاکه تردد خودروها در شهر تهران مستلزم دریافت معاینه فنی است با درنظر گرفتن کیفیت پایین خودروهای داخلی باید با صرف هزینه بالا این خودروها تعمیر شوند.
وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از افزایش آلودگی هوا و مصرف بی رویه سوخت و مهمتر از همه دریافت معاینه فنی مستلزم خروج ناوگان فرسوده است و از آنجاکه تاکسی ها در تهران روزانه بیش از 4.5 میلیون مسافر جابجا می کنند نیاز ضروری حمل و نقل تهران به این بخش را نشان می دهد.
مهدی ابراهیمی با اشاره به سهم 22 درصدی تاکسیرانی در جابجایی مسافر گفت: با توجه به افزایش قیمت قطعه یدکی و هزینه بالای تعمیرات اگر مشکلی برای ناوگان بوجود آید قطعا مردم در مضیقه خواهند بود همچنین به دلیل افزایش غیر منطقی قیمت خودرو نوسازی در نقطه صفر مانده است و باید هرچه سریعتر فکری برای حل این مشکل شود.
معاون فنی تاکسیرانی تهران بیش از هرچیز به اهمیت تاکسی برای تاکسیرانان اشاره داشت و با بیان اینکه محل درآمد تاکسیرانان از این خودروها است گفت: تاکسی خودروی سواری نیست که صاحب آن بتواند در صورت معیوب بودن آن را در پارکینگ نگهداری کند لذا واجب است در خصوص نوسازی ناوگان هرچه سریعتر اقدام عملی صورت پذیرد.
ابراهیمی تصریح کرد: مسیر نوسازی مسدود شده زیرا نوسازی نیازمند تسهیلات ارزان قیمت و حمایت های دولت است که متاسفانه تاکسیرانان از آن بی بهره اند.
وی در پایان گفت: توجیه اقتصادی ندارد که یک تاکسیران با میزان درآمدی که دارد بتواند خودرویی با حداقل قیمت 66 میلیون تومان تهیه کند بر این اساس لازم است دولت با فعال کردن مجدد طرح های ملی و موظف شدن خودروسازی ها به ارائه محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب روند نوسازی را بهبود بخشد.