جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 بهمن 1393     
سالانه 50 تن از میزان آلاینده های سمی در شهر تهران کاسته می شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: با استقرار استاندارد بین المللی مدیریت محیط زیست (ISO 14001) در سازمان پایانه های مسافربری و پارک سوارهای شهرداری تهران سالانه 50 تن از میزان آلاینده های سمی در شهر تهران کاسته می شود.

علی محمد شاعری با بیان اینکه ستاد محیط زیست شهرداری تهران استقرار و نگهداشت استانداردهای زیست محیطی ملی و بین المللی مرتبط با فرآیندها، فعالیت ها و خدمات مدیریت شهری را در اولویت برنامه های خود قرار داده است اظهار داشت: این ستاد به منظور حرکت نظام مند شهرداری تهران در مسیر توسعه پایدار شهری به عنوان بستر لازم برای تبدیل این کلانشهر به یک کلانشهر پیشرو، استاندارد بین المللی مدیریت محیط زیست (ISO 14001) را در تمامی مناطق و سازمان هایی که این استاندارد در آنها قابل کاربرد است، استقرار داده و بهبود مستمر آنها را پیگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود 44 میلیون نفر ازچهار پایانه اصلی شهر تهران عبور می کنند افزود: این جمعیت معادل سه چهارم جمعیت کشور است که اخذ گواهینامه بین المللی ISO 14001 توسط پایانه ها و تحقق برنامه ریزی های انجام شده، نوید بخش تحولی راهگشا در این بخش است.

شاعری با اشاره به دستاوردهای استقرار استاندارد ISO 14001 تصریح کرد: با استقرار این استاندارد در پایانه ها شاهد کاهش 50 تنی میزان آلاینده ها در سال خواهیم بود که این امر از طریق خاموش کردن اتوبوسها در مواقع غیر ضرور اتفاق می افتد.

وی در ادامه اظهار داشت: با استقرار این استاندارد در پایانه ها مقرر شد که روشنایی و آب گرم پایانه ها با استفاده از انرژی های نو تامین شود.

شاعری اضافه کرد: برنامه ریزی در جهت کاهش مصرف انرژی در سطح پایانه ها و جایگزین نمودن تمامی لامپ های فلورسنت موجود در پایانه ها با لامپ های LED با اولویت پایانه غرب به صورت پایلوت از جمله برنامه های در دستور کار است.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد فضای سبز در سطح پایانه ها ،استقرار سیستم مکانیزه آبیاری و استفاده از درختان،درختچه ها و گیاهان مقاوم و مناسب با فضای پایانه و محیط ،تفکیک زباله از مبدا ، تصفیه و بازچرخانی پساب های موجود در پایانه ها ، ارائه آموزش های زیست محیطی به مسافران و ... از دیگر محورهای این استاندارد است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: