جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 بهمن 1393     
اهتمام جدی دولت و شهرداری نسبت به رفع مشکل آلودگی هوای تهران ظرف 4 تا 5 سال آینده

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ، دبیر کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت : کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در راستای مساله آلایندگی هوای تهران به طور جد پی گیر اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران از دستگاههای ذی ربط و شهرداری تهران است.

محمد میرزایی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : از سازمان محیط زیست در خواست شده تا لیست مراکز آلاینده بزرگ تهران اطراف تهران را به کمیته محیط زیست اعلام کنند تا مطابق طرح جامع کاهش الودگی هوا با این مراکز برخورد شود.

وی گفت : البته مکاتباتی نیز با دولت صورت گرفته است چرا که قانون تعهداتی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی بر عهده دولت گذاشته شده است که نزدیک به 7 میلیارد تومان است و تنها این مطالبات شهرداری از دولت دهم نیست بلکه این مطالبات مربوط به دولت نهم و دهم است که به جای مانده است.

وی افزود : در همین راستا طرحی در شورای اسلامی شهر تهران مطرح شده است تا در این راستا سه  نفر از اعضای شورای شهر رابط دولت و شورا شوند تا هر چه سریعتر معوقات دولت به شهرداری تهران پرداخت شود.

وی تاکید کرد : بحث دیگری که به عنوان کمیته محیط زیست شورای شهر و در راستای کاهش آلودگی هوا به آن تاکید شده بحث باغات و فضای سبز شهر تهران است به طوری که در این راستا سازمان پارک ها موظف گردید تا در این ارتباط مطالعاتی انجام دهد تا درختان سطح شهر تهران که به طور کلی تاثیر بسزایی در رفع آلودگی هوای تهران دارد به لحاظ آزمایشگاهی بررسی شود که چه تاثیری داشته است.

وی افزود : درخت در سطح شهر نباید قطع شود و باید هم بایستی مسائل سلبی برای این موضوع ایجاد شود که مامور آن قوه قضائیه و شهرداری تهران به عنوان مجری است و هم  مسائل ایجابی باید اجرایی شود زیرا مردم باید توجیه شوند که بالاخره درختی که در فضای درون و درب خانه ها قرار دارد این تنفس گاه شهر است و نبایستی از بین برود این هم اتفاقا از وظایف شهرداری تهران است و باید برای مردم جا بیفتد و مردم باید به جای ساخت و ساز اجازه تخریب باغات را ندهند.

دبیر کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت : اتفاقا شورای شهر تهران در همین مجوزهایی که شهرداری برای ساخت و سازهایی به این شکل با شهرداری چالش دارد و البته شهرداری تهران نیز در این ارتباط ناگزیر است و چاره ای ندارد و بالاخره باید در یک جایی جریان باغ کشی در شهر تهران از بین برود و من متمول اقدام به خرید باغات تهران و ساخت برج نکنم .

میرزایی گفت : شورای اسلامی شهر تهران جلوی این جریان ایستاده است و به ضرس قاطع هم اعلام می کنیم و مطمئن هستیم که تنفس گاه شهر تهران همین چند تا باغ در شهر تهران است .

وی گفت : از بین بردن آلودگی هوای شهر تهران را هیچ مقامی نمی تواند ادعا کند که امروز با یکسری اقداماتی که مثلا تا یک سال بعد قابل حل است اما اگر دولت و شهرداری تهران اهتمام جدی در این قضیه داشته باشند ظرف مدت 4 تا 5 سال این قابلیت وجود دارد که علی رغم بسیاری از مشکلات ساختاری شهر تهران ، مساله آلودگی هوا رفع شود.

وی تصریح کرد : یکی از کارهایی که کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران  درزمان تعیین بودجه و برنامه 5 ساله شهرداری تهران نسبت به آن تاکید داشت علاوه بر حفظ باغات جهت راه تنفسی شهر تهران ، موضوع حمل ونقل عمومی خاصه حمل و نقل ریلی است.

وی اظهار داشت : در این راستا به کمک کمیته حمل و نقل و کمیته محیط زیست تاکید شد تا اعتبارات مترو تهران باید بیش از این شود اما کمیته محیط زیست شورای شهر معتقد است که با توسعه مترو و توسعه فضای سبز آلودگی هوای تهران از بین خواهد رفت هر چند ساختن و دو طبقه کردن اتوبان ها در کاهش آلودگی هوای تاثیر دارد اما به نظر می رسد این اقدام تنها به عنوان مسکنی برای مشکل آلودگی هوای تهران است .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: