جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 بهمن 1393     
برخی به دنبال انحلال شورایاری ها

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضوهیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مخالفت برخی افراد با برگزاری انتخابات شورایاری ها گفت: تحقق خواسته این افراد نتیجه ای جز انحلال شورا نخواهد داشت.

ابوالفضل قناعتی ضمن تاکید بر برگزاری انتخابات شورایاری ها پیش از پایان سال اظهارداشت: شورایاری نهادی اجتماعی است که حضور نخبگان محلی درآن سبب اجرای بهتر فعالیت ها می شود.

وی به مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی،خبرگان رهبری و  ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود:چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها نیز با مشارکت مردم ومطابق برنامه ریزی های صورت پذیرفته 8 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

قناعتی با تاکید بر اینکه اخذ تصمیمات مرتبط با آینده شهروندان باید با واگذاری این تصمیمات به اهالی هر محله و باتوجه به شناخت آنان از ویژگی های فکری،سیاسی،اجتماعی واقتصادی هر محله صورت پذیرد، اظهارداشت: تصمیم گیری از سوی افراد آشنا وآگاه به موقعیت محله ضمن پیشبرد بهتر فعالیت ها نتایج بهتری را نیز دربرخواهد داشت که در واقع این همان  نمودعملی تاکیدات حضرت امام خمینی(ره) در راستای اخذ تصمیمات بر اساس نظر مردم است.

وی به حاشیه سازی برخی افراد و گروه ها درباره انتخابات شورایاری ها اشاره کرد و افزود:متاسفانه برخی مباحث سیاسی در این راستا درحالی مطرح می شود که شورایاری یک نهاد اجتماعی بوده ودرشرایط ثبت نام متقاضیان نیز مسائلی نظیر جناح سیاسی و اصول گرایی واصلاح طلبی مطرح نشده است.

عضوهیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران افزود:در واقع اصرار برخی اعضاء در عدم برگذاری انتخابات پیش از پایان سال به معنای برگزار نشدن این انتخابات خواهدبود،چراکه تمام توجه مردم وبرنامه ریزی وزارت کشور،دستگاههای اجرایی ومسئولین ،سال آینده متوجه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.

قناعتی اظهارداشت: تعویق دو ساله در برگزاری انتخابات بی انگیزگی وبی تفاوتی برخی از شورایاران به دلیل عدم آگاهی آنان از زمان پایان فعالیتشان را به دنبال داشته است و دیگر نباید این اتفاق تکرار شود.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: