به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، مدیرعامل ستاد معایه فنی تهران اظهار داشت : معظل آلودگی هوا در برخی از شهرها مانند شهرتهران گسترده تر است لذا در کارگروه آلایندگی هوا پیشنهاد داده شد که خطوط مجاز آلایندگی در تهران و شهرستان ها متفاوت باشد.
سیدنواب حسینی منش تصریح کرد : جدیتی که در مراکز معاینه فنی شهر تهران وجود دارد در شهرستان ها دیده نمی شود زیرا پرسنل شهر تهران کارمندان شهرداری هستند و لذا جدیت بیشتری برای نظارت بر خودروها دارند اما در مراکز شخصی برای جذب بیشتر مشتری ممکن است بعضی از موضوعات را راحت تر درنظر بگیرند و آسانتر از عیوب خودروها بگذرند.
وی در خصوص تعیین بازه زمانی برای معاینه فنی شهرستان ها در تهران افزود : درکارگروه آلودگی هوا این پیشنهاد را مطرح کردیم که معاینه فنی شهر تهران مختص تهران باشد همچنین خودروهای پلاک شهرستان که تردد کثیری در شهر تهران دارند موظف به دریافت معاینه فنی شهر تهران باشند و برای معاینه فنی خودروهایی که از شهرستان به تهران سفر می کنند یک بازه زمانی در نظر گرفته شود که در آن بازه اجازه تردد در شهر تهران را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه سامانه یکپارچه معاینه فنی کشور، شفاف و روشن محل اخذ معاینه فنی خودرو را مشخص می کند با کمک دوربین های کنترل مکانیزه می توان این تفکیک را نسبت به محل اخذ معاینه فنی خودزوها قائل شد.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران در ادامه افزود : در حال حاضر مراکز معاینه فنی شهر تهران بصورت دو شیفت کاری پذیرای بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار خودرو هستند و درصورتی که بصورت 24 ساعته فعالیت کنند می توانند پذیرای بیش از 3 میلیون خودرو باشند اما با وجود این ظرفیت، افزایش مراکز معاینه فنی سیار و ثابت را نیز در دستور کار خود قرار داده ایم.