جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 تير 1397     
تولید انبوه روکش ارگونومیک صندلی راننده در اتوبوس ها و وسائط نقلیه عمومی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز،شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با همفکری و همکاری گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی تهران جهت کمک به رفع معضل ارگونومی صندلی رانندگان وسایط نقلیه عمومی، اقدام به اختراع روکش ارگونومیک صندلی کرد.
 
پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بعنوان یکی از مخترعین این طرح و حامی اصلی آن گفت: رانندگان وسایل نقلیه سنگین به خصوص رانندگان شرکت واحد که ما به طور مشخص و مستقیم برای آنها تحقیق و بررسی ها را انجام داده ایم از جمله افرادی هستند که به علت نشستن طولانی مدت بر روی صندلی در معرض خطر ابتلا به کمردرد هستند که در این رابطه، نمونه تولید شده برای رفع این مشکل و پس از اخذ تائیدیه های لازم ثبت اختراع شده است.
 
وی افزود: هدف از این مطالعات ساخت یک مدل جدید از نوعی روکش ارگونومیک صندلی بوده که بتواند بر روی انواع صندلی قرار گیرد. این پد از طریق ایجاد شکل متناسب با ستون فقرات راننده و در پی آن پر کردن گودی کمر و گردن و نیز سایر عوامل ارگونومیک موثر بر راحتی راننده، باعث راحتی بیشتر رانندگان می شود و بدین ترتیب از خطر ابتلا به اختلالات اسکلتی – عضلانی و نیز کمردرد در رانندگان پیشگیری می کند.
 
در ادامه دکتر دهقان عضو گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی، که در اجرای این طرح با شرکت واحد مشارکت داشته و یکی دیگر از مخترعین بوده است، گفت: مطالعات انجام شده بر روی رانندگان نشان داده است بیش از 74 درصد رانندگان در دراز مدت از کمردرد رنج می برند.
 
ایشان ضمن اشاره به مزایای پزشکی طراحی این محصول، ابزار امیدواری کرد که با تولید انبوه از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت آنها، خدمت بزرگی به سلامت رانندگان وسایط نقلیه سنگین اعم از شهری و جاده ای صورت می گیرد.
 
شایان ذکر است این اثر با شماره 84797 ثبت اختراع شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: