جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 25 آذر 1393     
نقش موثر صنعت خودرو در تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه خودروهای ملی

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نقش موثر صنعت خودرو در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت : صنعت خودرو ایران با تکیه بر دانش و توان داخلی و توسعه همکاری با دانشگاهها قطعا می توان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید محصولات ملی گام های موثری برداشته و با توسعه صادرات موجب ارزآوری در کشور شود.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، به نقش محوری خودروسازی در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود : خودروسازان باید ضمن تمرکز بر تحقیق و پژوهش و بواسطه حمایت های دولت در جهت توسعه تولیدات ملی و ارتقاء کیفیت در صنعت خودرو حرکت های جدی داشته باشند تا شاهد تحول در صنعت خودرو و ارتقاء جایگاه صنعت خودرو ایران در دنیا باشیم.

وی تصریح کرد : قطعا هر گونه عدم دستیابی به اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو موجب صرف سرمایه عظیمی جهت واردات و خروج ارز از کشور خواهد شد.

وی همچنین به اهمیت توسعه ملی در صنعت خودرو کشوراشاره و اظهار داشت : هر گونه تمرکز بر توسعه ملی در صنعت خودرو ضمن حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و کاهش واردات خودرو موجب ارزآوری در صنعت خودرو خواهد شد.

وی اظهار داشت : هر آنچه که موجب خروج ارز از کشور و باعث اتلاف منابع مالی شود قطعا مانع دستیابی به اقتصاد مقاومتی است.

نماینده شهریار در خانه ملت تاکید کرد : برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی در کشور, خودروسازان باید ارتباط بهتر و گسترده تری را با مراکز دانشگاهی و پژوهشی داشته باشند تا با جذب فن آوری های به روز,  امکان توسعه خودروهایی با ظاهری جدید و متنوع و  مصرف سوخت کمتر فراهم شود.

گروسی اظهار داشت : خوشبختانه صنعت خودرو در جهت توسعه خودروهای ملی حرکت های خوبی را داشته است اما همچنان این صنعت نیازمند گام ها و حرکت های موثرتری در این عرصه است.

وی تاکید کرد : به هر میزان تولیدات داخلی خودروسازان متنوع تر و به روز ترباشد قطعا استقبال از خودروهای داخلی افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به لزوم حمایت های لازم از صنعت خودرو و توسعه تولیدات ملی پرداخت و اظهار داشت : مسلما دولت نیز می تواند در راستای تحقق این موضوع با تسهیلات و سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه ملی ، کمک هایی را از خودروسازان داشته باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: