جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 آذر 1393     
تکان دهنده‌ترین روش‌ شکنجه سیا

تسنیم: سازمان سیا حداقل دو مورد اعدام ساختگی انجام داده است. این یکی از روش هایی است که ماموران سیا در بازجویی از آن استفاده کرده ولی هیچ گزارشی در خصوص استفاده از این روش نداده اند.

بر اساس این گزارش از دیگر روش ها می توان به "برهنه کردن، تغییر رژیم غذایی و قراردادن در معرض هوای سرد و دوش آب سرد" اشاره کرد.

اعدام ساختگی شامل بخشی است که روش هایی مثل تحت فشار قراردادن زندانی با دمیدن دود سیگار در صورت او استفاده از آب سرد را شامل می شود.

دومین روش که بسیار سخت و خشن بوده شامل این بوده که ماموران سیا به سلول زندانی با سرعت یورش برده و وی را برهنه کرده و وی را در یک سالن طولانی بالا و پایین می بردند و در عین حال او را مورد ضرب و شتم قرار می دهند. در حالی که زندانی به علت دفعات زیادی که در طول این سالن برده می شده روی زمین می افتاد همین طور روی خاک کشیده می شده است.

سومین روش شکنجه ماموران سیا محروم کردن از خواب بوده است که شامل بیدار نگه داشتن یک زندانی به مدت 180 ساعت می شده است. ماموران سیا معمولا زندانی را در حالت ایستاده یا در مکان های پراسترس قرار می داده اند و دستان وی را با دستبند بالای سر او می بستند.

چهارمین روش ماموران سیا در شکنجه و بازجویی غرق مصنوعی بوده است. ابو زبیده پیک و قاصد اسامه بن لادن یکی از زندانیانی بوده که تحت این شکنجه تقریبا جان خود را از دست داده است. حداقل در یک مورد از شکنجه وی با غرق مصنوعی دهان وی پر از حباب آب شده و تا زمانی که مداخله پزشکی صورت نگرفته وی بیهوش بوده است.

پنجمین روش شکنجه سیا نگهداری زندانیان در مکان های کاملا تاریک بوده است. رضا النجار از نخستین زندانیانی بوده که در انزوای کامل و در محیطی کاملا تاریک نگهداری شده است. ماموران سیا بدترین غذاها را به وی می داده اند و وی را در بدترین شرایط آب و هوایی محصور کرده اند. در 24 ساعت شبانه روز وی را با دستبند نگه داشته و مدام برای او موسیقی پخش کرده اند.به وی یک پوشک پوشانده بودند و او هیچ دسترسی به دستشویی نداشته است.

ششمین روش برای شکنجه از سوی سیا تهدید خانواده های بازداشت شدگان بوده است. گزارش کمیته اطلاعات سنا نشان می دهد که این روش با هدف نگران کردن زندانی از وضعیت آرامش و آسایش خانواده وی بوده تا ماموران سیا به اهداف خود برسند. حداقل در 3 مورد ماموران سیا خانواده های زندانیان را تهدید کرده اند که به آنها آسیب خواهد رساند.

هفتمین مورد مربوط به بدرفتاری شدید ماموران سیا در اواخر سال 2005 میلادی با ابو جعفر العراقی است. ماموران سیا وی را برهنه کرده و رژیم غذایی او را تغییر داده و همراه با زدن سیلی به وی توهین کرده اند. ماموران سیا وی را برای مدت طولانی در وضعیت پر از استرس قرار داده اند و بیش از 54 ساعت به حالت ایستاده نگه داشته شده است و از خوابیدن نیز محروم بوده است. پاهای وی به قدری متورم شده بوده که نیاز به رقیق کننده خون پیدا کرده است.

مورد هشتم از شکنجه های اشاره شده در این گزارش این بوده که حداقل در مورد 5 زندانی ماموران سیا اقدام به آبرسانی از مقعد به این زندانیان کرده اند بدون اینکه این کار لزوم پزشکی داشته باشد.

نهمین مورد این است که ماموران سیا که در برنامه بازجویی های پیشرفته نقش داشته اند همواره از گرگ صفت ترین افراد نبوده اند و این گروه شامل افرادی نیز بوده است که در بازجویی های نامناسب از زندانی ها نقش داشته اند یا با مسائلی که موجب خشم در محیط کار شده روبرو بوده اند یا حتی اذعان به تجاوز جنسی کرده اند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: