جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 خرداد 1397     
آغاز عملیات شبانه درخت شویی برای مبارزه با آفت سفید بالک در منطقه 10

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه از اجرای اقدامات گسترده در زمینه پیشگیری و مبارزه با آفت سفید بالک برای مهار جمعیت این حشره در فصل گرما خبر داد.

امیر رشیدی ضمن اعلام این خبر گفت: در فصل پاییز و زمستان اقدامات پیشگیرانه در قالب جمع آوری برگ درختان میزبان این آفت، روغن پاشی زیتون و توت برای از بین بردن تخم، پوره و شفیره، نصب کارت زرد به صورت پایلوت در برخی مناطق برای پایش جمعیت آفت در سطح منطقه انجام شد.
 
رشیدی با اشاره به اجرای طرح های تحقیقاتی برای شناسایی درختان میزبان آفت سفید بالک یادآور شد: با شناسایی درخت توت به عنوان میزبان درجه یک، کاشت این درخت در سطح منطقه محدود شده است همچنین در صورت افزایش جمعیت این حشره با استفاده از سموم پایه گیاهی که به محیط زیست آسیب نمی رسانند، مبارزه شیمیایی در چندین نوبت انجام خواهد شد و در ادامه با استفاده از سموم گیاهی به کنترل آفات می پردازیم.
 
وی افزود: آب شویی درختان و گیاهان آلوده برای مبارزه با آفات به صورت شبانه با استفاده از صابون گیاهی در منطقه اجرا خواهد شد و در صددیم با انجام فعالیت های مستمر و اقدامات به موقع شاهد مهار جمعیت این آفت در منطقه و سطح شهر تهران باشیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: