جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 آذر 1393     
تاکید بر لزوم حل آسیب های اجتماعی محلات منطقه 12با محوریت مساجد

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در نخستین نشست با ائمه جماعات محلات هرندی پامنار و امامزاده یحیی بر لزوم حل معضلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی محلات منطقه 12با محوریت مساجد تاکید کرد.

نخستین نشست حجت الاسلام والمسلمين امرودي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با ائمه جماعات محلات هرندی پامنار و امامزاده یحیی  با حضور حجت الاسلام روحانی نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده مشاور شهردار و رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران،  علی محمدنژاد شهردار و محمدباصری معاون امور اجتماعی منطقه 12 در سالن اجتماعات مرکز مدیریت بحران منطقه 12 تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمين امرودي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در سخنانی اظهار داشت: توجه به مناطق جنوبی پایتخت از برنامه های مدیریت شهری  به شمار می رود که شهرداری تهران به عنوان یک نهاد اجتماعی، توجه به موضوعات فرهنگی، آموزشی و تربیتی با اولویت مناطق محروم و آسیب زا و مناطق کم برخوردار به لحاظ موضوعات فرهنگی و اجتماعی را در دستورکار قرار داده است.

وی از مساجد به عنوان پایگاه های انسان ساز  یاد کرد و افزود : از زمان صدر اسلام تاکنون مساجد علاوه بر جایگاه عبادت، پایگاه تصمیم گیری و تصمیم سازی های کلان حکومت اسلامی بوده و در زمان ما نیز عامل پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و پایگاه مقاوت، ایستادگی، ارزشها و باورهای اسلامی و مقابله با فتنه ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمين امرودي تصریح کرد: شهر خوب ساختنی است و همراهی چند نفر منجر به نتیجه ای بزرگ می شود، پس بیاید فکر کنیم اگر قرار است شهر بزرگ تهران آبروی تشیع و الگوی جهان اسلام باشد، باید برای آن چه بکنیم. همه ما باید دست به دست یکدیگر دهیم و برای رفع معضلات و آسیب های اجتماعی این سه محله تلاش کنیم.

طی این نشست ائمه جماعات مساجد محلات هرندی پامنار و امامزاده یحیی مواردی چون لزوم تقویت امنیت وکاهش پرخاشگری ها در محله، شادکردن کودکان و تزریق روحیه امید، اعتماد به نفس و خودباوری به آنان، توجه بیشتر به بحث آموزشی، دینی و مسائل فرهنگی از طریق پربارسازی اوقات فراغت نوجوانان، ایجاد فضاهای سالم و آموزشی و ارتقاء فرهنگ شهرنشینی مردم را مطرح کردند.

همچنین در این نشست بر لزوم تدبیر ائمه جماعات مساجد محلات هرندی پامنار و امامزاده یحیی برای حل معضلات اجتماعی این محلات و برپایی نشست های تخصصی در این راستا تاکید شد.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: