جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 آذر 1393     
تنها در دولت شهیدرجایی به سازمان بهزیستی نگاه ویژه می شد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو شورای شهرتهران با انتقاد از نگاه حاکم به سازمان بهزیستی درهمه دولتها اظهارکرد: متاسفانه نگاه ترحمی به بهزیستی سایه افکنده است و تا این نگاه عوض نشود هیچ اتفاق نمی افتد .

اسماعیل دوستی با بیان اینکه بررسی سیر اتفاقات در طول 35 سال گذشته نشان می دهد تنها در دولت شهید رجایی نگاه ویژه ای به سازمان بهزیستی وجود داشت،تصریح کرد: زمانی که شهید فیاض بخش در این سازمان فعالیت می کند نگاه ترحمی نبود اما متاسفانه امروز به معلول با ترحم نگاه و به او کمک می کنند .

وی با انتقاد از عملکرد پرداخت ماهانه 25 هزار تومان تا 50 هزار تومان به افراد معلول گفت: نگاه ترحمی جواب نمی دهد بکله تنها به تضعیف روحیه فرد معلول منجر می شود. این درحالی است که سازمان بهزیستی باید نگاه کند دردنیا چگونه به افراد معلول نگاه می شود و ببینید درکشورهایی که مسلمان هم نیستند چگونه درجهت فعال کردن و توانمند کردن معلولان حرکت می کنند.

برای نخستین بار کارگروه معلولان در شورا تشکیل شده است

عضو کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر گفت: نخستین باردراین دوره کارگروه معلولان در کمیته اجتماعی شورای شهر تشکیل شده است و بدنه مدیریت شهری برای مناسب سازی حرکت موثری انجام داده است.

علی صابری با اشاره به تشکیل ستاد ملی سازی درمرداد ماه گفت: شهرداری تهران از سال 87 دراین راستا فعالیت می کند.

منابع بودجه بهزیستی باید تقویت شود

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی درشهر تهران صرفا به این شهر تعلق ندارد و ناشی از عوارض ملی هستند، گفت: اگر با این شرایط جلو برویم وضعیت بهتر نمی شود .

اجمد دنیا مالی با تاکید بر اینکه منابع بودجه سازمان بهزیستی باید تقویت شود، تصریح کرد: ازنظر قانونی سازمان بهزیستی باید کار حاکمیتی کندو تصدی گری باید بهعهده شهرداری تهران گذاشته شود.

این عضو شورای شهر تهران همچنین به وجود مشکلات قانونی درکارکرد شهرداری تهران درحوزه آسیب های اجتماعی اشاره کرد و خواستاررفع این مشکلات شد.

آسیب ها اجتماعی محصول فرایند غلط است

الهه راستگو نیز درسخنانی با تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی محصول فرایند غلط است، تاکید کرد: تا فرایند ها اصلاح نشود وبا مسائل مقطعی برخورد نشود، این آسیب ها از بین نمی رود.

وی با اشاره به آمار بالای کارتن خواب های شهر تهران گفت: این آسیب ناشی ازفرایند های اشتباه و برنامه ریزی های ناصحیح به ویژه در پدیده مهاجرت به شهرهای بزرگ است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی دولتی باید با هم افزایی با سازمان های مردم نهاد به حل مشکلات کمک کنند .

وی تاکید کرد: نباید از فعالیت مردم در سرای محلات غافل شویم و مردم علاقمند به کمک هستند و باید در این زمینه عملیاتی فعالیت کنیم تا اقدامات مان موثر باشد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: