به گزارش گروه بین الملل تهرانی نیوز: گمان می رود ساخت خط ریلی T9 در حومه جنوب غربی داخلی پاریس اواخر سال جاری و پس از امضای توافق بودجه برای این پروژه 404 میلیون یورویی، آغاز شود.
منطقه ایل- دو- فرانس 52.5 درصد از این بودجه را تامین می کند در حالی که دولت مرکزی 22.5 درصد، دپارتمان ول- دو- مرن 21 درصد، شهر پاریس 3 درصد و EPT Grand-Orly Seine Bièvre که شامل 24 سازمان محلی است، 1 درصد از این بودجه را فراهم خواهند کرد.
خط ریلی T9 در مسیری 10 کیلومتری ازPorte de Choisy در خط 7 مترو تا مرکز اورلی کشیده شده و دارای 19 ایستگاه خواهد بود در حالی که تقاطعی با خط C و مسیر T3a نیز خواهد داشت. انتظار می رود این خط ریلی که خط اتوبوسی 183 را حذف کرده و به منطقه ای خدمات ارائه می دهد که رشد جمعیتی 15 درصدی تا سال 2020 برای آن پیش بینی شده است، روزانه 80 هزار مسافر را جابه جا کند. قرار است این خط ریلی تا سال 2020 افتتاح شود.
منطقه ایل- دو- فرانس علاوه بر تامین بودجه این پروژه، 10 میلیون یوروی دیگر را نیز برای پاسخ گویی به هزینه های فعالیت در سال اول خدمات این خط فراهم خواهد ساخت. این منطقه هم چنین هزینه خرید تجهیزات ریلی به ارزش 75 میلیون یورو برای این پروژه را تامین می کند که شامل ناوگانی از 22 قطار خواهد بود که هر یک ظرفیت 300 مسافر را دارند.
قرار است قطارهای این خط در انباری جدید در اورلی نگهداری شوند که اکنون در دست ساخت است. اقدامات ابتدایی ساخت خط T9 در سال 2016 آغاز شده بود که شامل برخی انحراف مسیرها و تخریب است.
محمدی
96/11/14