جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 آذر 1396     
در بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد
ضرورت تعیین تکلیف بدهی‌های متقابل دولت و شهرداری

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز(یک شنبه) برگزار شد.

 

 محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور و در ابتدای بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران گفت: ضمن گراميداشت روز بسيج در آستانه شهادت اما یازدهم شیعیان، حضرت حسن بن علی ملقب به امام عسکری قرار داریم، علت نام گذاری این امام به عسکری که به زندگی ایشان در منطقه ای نظامی یا عسکر اشاره دارد، قرار گرفتن او در شرایط حصر و دشوار و تحت مراقبت های شدید حکومت وقت در شهر سامرا که مانند منطقه ای نظامی محافظت شده بود، است.

 وی در ادامه تصریح کرد: حضرت عسکری هم به دلیل محدودیت‌ها حکومت و هم به جهت آماده شدن شیعیان برای دوره غیبت، کمتر با انبوه مردم ارتباط مستقیم داشت و عمدتا از طریق یاران خاص وی انجام گرفت.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: شهادت امام حسن عسکری در سن 29 سالگی یکی از اتفاقات ناگوار تاریخ اسلام است که موجب محرومیتی بزرگ از دانش و معرفت این امام برجسته را برای بشریت فراهم آورد و با شهادت امام عسکری، دوران امامت محمد بن الحسن، ملقب به مهدی علیه السلام که آخرین امام شیعیان است، آغاز می شود.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه  حجت بن الحسن عسکری حدود 12قرن است که وظیفهخ هدایت انسانها را بعنوان بقیه الله برعهده دارد، خاطرنشان کرد: اگرچه دوران غیبت، بهح دلیل عدم دسترسی مستقیم مردم به امام زمان (عج)، از نگاهی محرومیت به همراه داشته باشد، اما با توصیه اهل بیت به فعالیت علمی، اجتهاد و تفقه در دین برای پاسخ دادن به مسایل روز وحل معضلات به دوران شکوفایی فقه و علوم دینی در میان شیعیان منجر شد و افتخارات بزرگ علمی در طی قرون متمادی توسط شیعیان و به خصوص عالمان دینی ایرانی خلق شد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: بنابراین دوران غیبت، اگرچه دوران محرومیت از دسترسی مستقیم به مخزن علم امام زمان است، اما دوران شکوفا شدن قدرت تحقیق وجستجو و استنباط علمی دانش پژوهان در حوزه دینی است تا انسانها با تفسیر روزآمد متون دینی به ویژه قرآن کریم و احادیث معصومان بتوانند روایتی مستند و عقلایی از اسلام برای مواجه شدن با موضوعات روز ارائه کنند.

انتقاد الویری از عدم پرداخت یارانه مترو

مرتضی الویری، در بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، تذکر خود را به پرداخت یارانه به مترو توسط دولت اختصاص داد و گفت: علی رغم اینکه نوبخت در جلسه مشترک شورای شهر، شهرداری و دولت اعلام کرد که یارانه مترو تا یک هفته آینده پرداخت می‌شود، متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم این مساله را پیگیری کند.

 ضرورت تعیین تکلیف بدهای های دولت به شهرداری

عضو شورای شهر تهران در خصوص "ضرورت تعیین تکلیف بدهی‌های فیمابین دولت و شهرداری در بودجه ٩٧" تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، مجید فراهانی در خصوص "ضرورت تعیین تکلیف بدهی های فیمابین دولت و شهرداری در بودجه ٩٧" در صحن علنی شورای شهر تهران تذکر داد.

وی ادامه داد: تدوین سنواتی دولت در این روزها در سازمان برنامه و بودجه و هیات وزیران در حال نهایی شدن است.

به گفته فراهانی، مهم آن است در صورت نهایی شدن بودجه در دولت امکان تغییرات در صحن مجلس بسیار کم و اندک خواهد بود. 

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: ضروری است شهرداری تهران به فوریت بحث بدهی ها و مطالبات فیمابین دولت و شهرداری را پیگیری و در بودجه سال٩٧ دولت تعیین تکلیف کند.

وی گفت: به عبارت روشن، زمان تعیین تکلیف روابط بودجه ای شهرداری و دولت در سال ٩٧ هم اکنون است.

فراهانی افزود: پیشنهاد می کنم در کارگروهی ویژه با حضور نوبخت و شهردار تهران و یا معاونین ایشان به همراه کمیسیون برنامه و بودجه شورا پیگیری لازم را انجام دهند.

انتقاد امانی قطع درختان در خیابان حکیمیه

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران در بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت: طبق گزارش مردمی از خیابان حکیمیه، یکی از پیمانکاران در این خیابان اقدام به قطع چند تنه درخت کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این درحالی است که مقرر شده بود این درختان حرص شوند اما طی یک اقدام قطع شدند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پیمانکار تنه درخت را جهت سوءاستفاده بریده و شاخه ها را در کنار خیابان رها کرده است، عنوان کرد: ‌درختان تهران هویت شهر هستند اما مورد سودجویی قرار گرفتند، حال انتظار می‌رود که شهردار تهران از قطع درختان پایتخت جلوگیری کند.

لازم به ذکر است که امانی در پایان تذکر خود از تنبیه فرد متخلف و عزل شهردار منطقه یک که دو هفته گذشته باعث قطع دو درخت مقابل یکی از شرکت های خیابان منطقه مذکور شده بود، تشکر کرد.

لزوم اختصاص منابع به مترو

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت: متاسفانه پس از گذشت سه ماه از آغاز مسئولیت شهردار تهران، هنوز هیچگونه اعتباری به شرکت متروی تهران برای تکمیل خطوط نیمه تمام مترو پرداخت نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود آنکه مدیریت شهری سابق تهران از سه ماه قبل از انتخابات، پرداخت اعتبار به پروژه های مترو تهران را متوقف کرده بود، انتظار می‌رفت با حضور شهردار جدید تهران و از آنجا که پروژه مترو به دلیل تاثیرگذاری مستقیم در کاهش آلودگی هوا و ترافیک، اولویت نخست مدیریت شهری است، تخصیص اعتبار جهت تکمیل و راه اندازی پروژه های نیمه تمام در اولویت شهرداری تهران قرار گیرد.

علیخانی با بیان اینکه متاسفانه نه تنها این امر محقق نشده بلکه تسهیلات قطعی مترو تهران نیز به صورت غیرقانونی صدف سایر هزینه های مدیریت شهری می‌شود، گفت: این در شرایطی است که خط شش و هفت مترو باید تکمیل و ایمن سازی شود، لذا از شهردار تهران انتظار می رود که در اسرع وقت نسبت به اختصاص منابع مترو اقدام کند.

 فخاری: نباید در برابر خشونت علیه زنان سکوت کنیم

الهام فخاری در بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران گفت: خشونت در همه نمودها، نادیده گرفتن و انکار، تمسخر و تحقیر، ناتوان نگهداشتن، نابرخورداری از حقوق اساسی و شهروندی، نیرنگ و دروغ، رها کردن، آسیب بدنی به دلیل جنسیت و ... خمگی خشونت هستند و نباید در برابر خشونت سکوت کنیم.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به خشونت بی تفاوت بود و نباید هیچ زنی را به پذیرش خشونت ناگزیر کرد، اذعان داشت: منع خشونت علیه زنان هنگامی شدنی است که یک زن از اینکه بگوید به دلیل جنسیت اش مورد خشونت قرار گرفته، انکار شده و آسیب دیده شرمسار نشود، باید پاداش خشونتگر سکوت نباشد. 

این عضو شورای شهر تهران افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که حضرت فاطمه (س) ریحانه ای است که او را می‌بویم  و دختران و زنان بلور هستند و نباید آنان را بشکنید.

فخاری خاطرنشان کرد: حال به بهانه روز جهانی منع خشونت علیه "زنان" همه شهروندان، مدیران وتشکل های مردمی را برای اقدام های جدی در راستای آموزش، درمان و پیشگیری و مبارزه با خشونت علیه زنان فرا می خوانم.

درخواست سالاری برای پرداخت سریع معوقات مترو  واتوبوس‌رانی

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در بیست و چهارمین جلسه شورا گفت: از هیأت رئیسه درخواست می‌شود موضوع پرداخت یارانه به مترو و اتوبوسرانی را مورد بررسی قرار دهد تا هرچه سریعتر مطالبات پرداخت شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در جلسه‌ای که با شهردار تهران داشتیم قرار شد تغییر ساختار سازمانی شهرداری تهران مورد بررسی قرار گیرد که نجفی نیز در این زمینه دستور خود را به واحدهای زیر مربوطه داد.

به گفته سالاری در حال حاضر در سطوح مختلف شهرداری مرکز و شهرداری مناطق شاهد معاونان مختلف هستیم که با دستور اخیر شهردار تهران مبنی بر ساماندهی ساختار سازمانی شهرداری تهران این موارد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: