جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 آذر 1396     
عضو شورای شهر کلانشهر کرمانشاه مطرح کرد
ضرورت بهسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده کرمانشاه

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛عضو شورای شهر کرمانشاه بافت ناکارآمد کلانشهر کرمانشاه با وضعیت بافت فرسوده پایتخت را مقایسه کرد و گفت: بافت فرسوده شهر کرمانشاه در یک منطقه با فراز و نشیب و یک شرایط توپوگرافی خاص قرار گرفته که به نوعی از نظر شکل ظاهری با بافت فرسوده شهر تهران متفاوت است.

 

سید احسان احسانی، عضو شورای شهر کرمانشاه در خصوص وضعیت بافت فرسوده کلانشهر کرمانشاه توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: کرمانشاه حدود یک هزار و 200 هکتار بافت فرسوده دارد و حدودا از 20 سال پیش سازمان بهسازی و نوسازی این کلانشهر تاسیس شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه تمام محدوده بافت فرسوده شهر کرمانشاه به چند بلوک تقسیم بندی شده و قرار است نظام مهندسی با همکاری بخش خصوصی برای احیای این مناطق اقدام کنند، عنوان کرد: یکی از خیابان های اصلی شهر کرمانشاه به نام خیابان مدرس که در مرکز بافت فرسوده و بافت تاریخی قرار گرفته به عنوان شروع کار نوسازی شده است و با ساماندهی وضعیت این خیابان، بافت‌های فرسوده اطراف آن نیز تا حدودی نوسازی شده است.

این عضو شورای شهر کرمانشاه در مقایسه بافت ناکارآمد کلانشهر کرمانشاه با وضعیت بافت فرسوده پایتخت اذعان داشت: با توجه به اینکه بافت فرسوده شهر کرمانشاه در یک منطقه با فراز و نشیب و یک شرایط توپوگرافی خاص قرار گرفته به نوعی با بافت فرسوده شهر تهران متفاوت است، چراکه بافت فرسوده پایتخت در یک منطقه مسطح قرار گرفته و از نظر شکل ظاهری نمی‌توان این دو بافت را با یکدیگر مقایسه کرد.

احسانی در ادامه تصریح کرد: هرچند در کرمانشاه ساختمان قدیمی چند طبقه آنچنانی مانند ساختمان‌های تهران وجود ندارد، اما بافت‌های فرسوده‌ بسیاری وجود دارد که باید هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی آن تدابیری اتخاذ شود.

به گفته این عضو شورای شهر کرمانشاه، در حال حاضر سازمان بهسازی و نوسازی کرمانشاه با مشارکت بخش خصوصی چندین مجتمع تجاری، عمومی و اداری را بازسازی و مقاوم سازی کرده و به بهره برداری رسانده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: