جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 آبان 1396     
انتقال فرودگاه مهرآباد، پايانه غرب و خروج پادگان جي امکان‌پذير است

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛عضو کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران، در جلسه‌اي با حضور شهردار و دبيران شوراياري منطقه 9، از نزديک در جريان مسائل و مشکلات منطقه قرار گرفت.

 

مجيد فراهاني عضو کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران، ضمن عرض تسليت به مناسبت ايام رحلت پيامبر گرامي اسلام(ص)، امام رضا(ع) و از دست دادن جمعي از هموطنان در زلزله کرمانشاه، با اشاره به قرار گرفتن منطقه 9، در ورودي غربي پايتخت و عبور روزانه 5 ميليون نفر از آن، گفت: براساس آمارهاي بودجه‌اي، اين منطقه با محروميت‌هاي مختلفي روبروست و وجود مراکز نظامي، پادگان جي، فرودگاه مهرآباد و پايانه غرب در آن، آسيب‌هاي متعددي را براي شهروندان ايجاد کرده است.

 وي با تاکيد بر اهميت مقاوم‌سازي واحدهاي مسکوني با توجه به بافت فرسوده منطقه، اين جلسه و ديدارهاي مردمي را فرصت ارزشمندي براي آشنايي با مسائل و مشکلات شهروندان دانست و افزود: اين ديدارها شرايطي را به وجود مي‌آورند تا در زمان تصميم‌گيري بتوانيم بهترين تصميم را در ارتباط با مناطق بگيريم.

 عضو کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران، با اشاره به سياست شورا در دوره جديد گفت: با توجه به مشکلات عظيم مالي، بايد کارآفريني و جذب سرمايه داخلي و خارجي براي توسعه منطقه و رفع مشکلات در دستور کار قرار بگيرد.

فراهاني با تقدير از نگاه توسعه‌اي دکتر مفاخريان در منطقه با تاکيد بر اهميت نقش‌شوراياران افزود: سراهاي محلات بايد محلي براي حضور کارآفرينان، ايجاد کسب و کارهاي نو و بهره‌مندي از مشارکت شهروندان براي کمک به شهر و مديريت شهري باشند.

 وي در ادامه با اشاره به لزوم اجراي اقدامات بزرگ براي ايجاد تحول و توسعه منطقه افزود: انتقال فرودگاه مهرآباد و پايانه غرب و همينطور خروج پادگان جي از منطقه امکان‌پذير است؛ اين اماکن فضاي وسيعي از منطقه را به خود اختصاص داده‌اند و مشکلات مختلفي را براي شهروندان به وجود آورده‌اند؛ بايد  با رايزني‌هاي مختلف در جهتِ آزاد کردن اين فضاها تلاش کرد و بستري براي افزايش سرانه‌هاي فضاي سبز، خروج منطقه از بن بست و خدمت‌رساني مطلوب‌تر به شهروندان و به وجود آورد.

مفاخريان شهردار منطقه9، در اين جلسه با تقدير از حضور اين عضو شوراي شهر در منطقه، نياز به تحولات توسعه‌اي و جذب اعتبارات را براي رفع مشکلات و محروميت‌هاي موجود مورد تاکيد قرار داد و افزود: منطقه 9 در حوزه درآمدهاي پايدار از بيش‌ترين مشارکت مردم برخوردار است و اين امر نيازمند توجه بيشتر شوراي اسلامي شهر و شهرداري تهران در زمينه تعيين سرانه‌هاي منطقه است.

 وي با تاکيد بر اهميت استفاده از مشارکت سرمايه‌گذاران و توجه ويژه به محلات کم‌برخوردار، ورود سرمايه‌گذاران به منطقه را امکاني براي جبران کمبود سرانه‌ها دانست و افزود: اميدواريم با کم کردن وابستگي به اعتبارات، در اجراي پروژه‌هاي عمراني و جذب سرمايه‌گذاري بتوانيم تسهيل‌گر اجراي فعاليت‌ها در اين زمينه باشيم.

 شهردار منطقه9، با اشاره به خروج پادگان جي از منطقه و بهره‌گيري از ظرفيت آن به نفع شهروندان از اجراي اقداماتي چون بازنگري در طرح توسعه بقعه مبارکه امامزادگان عبدالله و زيد(ع)، تلاش براي رفع مشکلات شهروندان در محدوده امامزاده عبدالله در زمينه تجميع و تامين پارکينگ، جداره‌سازي در خيابان آزادي، نورپردازي ميدان و خيابان آزادي، اجراي فعاليت‌ها براي تحول اقتصادي در ضلع جنوب خيابان آزادي، ايجاد رونق اقتصادي در محور خيابان فتح، ورود سرمايه‌گذاران در محور خيابان زرند، احداث پارک‌هاي محله‌اي، توسعه فضاي سبز و برگرداندن هويت محله به محله‌هاي قديمي منطقه خبر داد و خواستار همکاري دولت، اماکن نظامي و شورا براي خروج پادگان از منطقه و استفاده از ظرفيت آن براي رفع مشکلات موجود در منطقه شد. 

مفاخريان حضور فراهاني در منطقه را نشانگر اراده و خواست قلبي او براي حمايت از منطقه در فضاي قانون‌گذاري براي رفع مشکلات دانست و افزود: ايجاد تحول بنيادي در منطقه، با حمايت شهروندان،نمايندگان آنها در شوراي شهر و شهرداري تهران امکان‌پذير است.

 در ادامه‌ي جلسه، دبيران شوراياري، تعامل خوب و کم‌نظير شهردار منطقه9 با شوراياري‌ها، ديد عميق، دلسوزانه و جامعي که نسبت به مسائل منطقه وجود دارد و تلاش‌هاي شبانه‌روزي شهردار منطقه براي رفع مشکلات را مورد تقدير قرار دادند و با اشاره به مشکلاتي چون مسائل ترافيکي، بافت فرسوده بعضي محلات، عدم وجود سوله بحران در منطقه، کمبود سرانه‌هاي فرهنگي و ورزشي، پارک‌ها و فضاي سبز، خواستار تسريع در رفع مشکلات و اتمام پروژه‌هاي منطقه شدند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: