جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 30 مهر 1396     
در تشریح چشم اندازها و برنامه های کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا اعلام شد؛
دریافت عوارض تراکم ترافیک، الزام ساختمان های جدید به استفاده از انرژی خورشیدی و ممنوعیت تردد خودروهای فسیلی تا 10 سال آینده در پایتخت

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در جریان جلسه علنی شورا به ارایه گزارشی درباره چشم اندازها، رویکردها و برنامه های این حوزه پرداخت و منابع درآمدی پایدار آتی شهرداری را تبیین کرد.

 

محمد علیخانی در پانزدهمین جلسه شورا در جریان ارایه این گزارش اظهار کرد: ضروری است در بخش هوشمند سازی به سمت ارتقای کیفی ساختاری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش بهره وری از سیستم ها حرکت کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به منابع درآمد پایدار در شهر تهران ابراز کرد: در این بخش می توانیم اقدامات گسترده ای انجام دهیم که راهکارهای آن هم مشخص است؛ به همین جهت از شهرداری تهران تقاضا داریم به صورت لوایح منابع درآمدی پایدار را به شورا ارایه کرده و یا اعضای شورا در قالب طرح این منابع درآمدی پایدار را ارایه کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان ساخت: با احتساب وجود یک میلیون فضای پارک حاشیه ای در شهر تهران و در نظر گرفتن مبلغ دو هزار تومان به ازای هر ساعت پارک خودرو، ما می توانیم روزانه 24 میلیارد تومان از پارک حاشیه ای درآمد داشته باشیم.

علیخانی گفت: همچنین اخذ عوارض استفاده از زیربناها و حمل و نقل شهری از دیگر منابع درآمدی است که بر این اساس می توانیم عوارض خاصی برای معابر خاص پل ها و تونل ها دریافت کنیم.

وی از عوارض تراکم ترافیک به عنوان دیگر منبع درآمدی در آینده یاد کرد و گفت: کسی که با خودروی شخصی به شهر وارد می شود و هزینه ای به جامعه تحمیل می کند، باید خودش هم در ساعت پیک ترافیک این هزینه را بپردازد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: در زمینه منابع درآمد پایدار می توانیم سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی را پیگیری کنیم؛ این سهم هم اکنون مشخص است اما تا کنون سهم شهرداری دریافت نشده است.

علیخانی با تاکید بر ضرورت پیگیری تعیین و اخذ عوارض از فروش بنزین، گفت: روزانه 15 میلیون لیتر بنزین در شهر تهران مصرف می شود که از این مصرف شهرداری تهران باید سهمی به عنوان آلودگی هوا داشته باشد و در زمینه کاهش آلودگی استفاده شود.

وی بر ضرورت پیگیری اجرای قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت نیز تاکید و عنوان کرد: هر طرحی که شهرداری تهران برای گسترش حمل و نقل عمومی اجرا می کند، در ازای آن وزارت نفت باید سهمی برای کاهش آلودگی هوا پرداخت کند که تا کنون در این بخش اتفاقی نیفتاده است.

علیخانی گفت: استفاده از انرژی های تجدید پذیر به خصوص انرژی خورشیدی نیز از مسایل بسیار مهمی است که در این بخش خیلی عقب هستیم؛ با همکاری کمیسیون شهرسازی باید به دنبال آن باشیم که در ساختمان های جدید در شهر تهران حتما استفاده از انرژی خورشیدی را الزامی کنیم.

 

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت گسترش خودروهای برقی و دیوارهای عایق صوتی در کنار افزایش موتور سیکلت های برقی، یادآور شد: بسیاری از کشورها اعلام کرده اند که برای 5 سال آینده اجازه تردد خودروهای غیر برقی را نخواهند داد. ما هم می خواهیم چالش آلودگی و ترافیک برطرف شود و در مقابل می خواهیم تصمیم سخت گیرانه ای نگیریم. این در حالی است که باید عنوان کنیم طی 10 سال آینده دیگر نباید خودروی سوخت فسیلی داشته باشیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: